Quantu calori sò in tomati freschi?

U pumu (u pumadoru) sò fruttu di a stessa pianta da a famiglia di Solanaceae. A patria di i pumati Central and South America, induve l'indiani Maya, Aztèque è Inca anu creatu da l'antica. Sicondu i leggende lucali, i pumati, cù u corore (maize) è a patata, anu un'origine «cume», postu chì i deuses li dettu l'abitanti lucali è a famine dopu à un terribili cataclysm, quandu tutti i pianti murenu è ùn era nunda di manghjà.

È à finishing cù a legenda ci citaremu unu more, cunnessi cù u nome "tomate". Inkam, furzatu cun dulore à migliari per amparà a lingua spagnola di i cunquistatura, vulia friddu u cori cruciali di u Pizarro nobili, offrulendu questi frutti brillanti. "Tomate!" (Da u spagnolu - "pruvate!"). Cusì stu nomu apparsu.

U nomu "tomate" hè urighjatu da l'italiano, è in traduzzione significa "pumu d'oru".

Allora era o micca, ùn hè micca cunnisciutu, ma u fattu chì questu fruttu hà rializatu u ricunniscenza in a rinunciu è a popularità hè assicurata!

In u XVIe seculu i conquistadors traduceru i sementi di tomate in Spagna, da quand'elli ghjunghjenu i so vicini in u Portugallu, è da rapidamente passau u so "postu sottu u sole" in tuttu u Mediterraniu. Dopu qualchì 200 anni, finarmenti, un tomate apparutu in Russia. U destinu ùn era micca misericurdia quì à u tomate. U chjamaru u culore rossu rossu è u gustu inghjustu per un bellu pezzu causatu vesti temerà di u velu è ancu l'origine «devilish» di u fetu. Ma, in fine, u prugressu, cum'è sempre, hà guadagnatu, è avà hè ancu difficultu d'imagine un menù senza una saladine di u tomate. Per a so parte, i criatori anu purtatu una gran varietà di varietà di u pumadoru, adattatu per cultivà in tutti i zoni climatichi, finu à u Nordimu. Fate quelli sò cumprendi cum'è Bull's Heart, Crimson, Lemon, Ladies Fingers, Cherry è altri.

Prevalenza è quantità di calori in un tomate

A popularità di i pumati hè assuciatu micca solu cù u gustu excelente, ma ancu cù assai qualità utile. In a cumpusizioni di u tomate sò assicuratu carbuidrati assiciliati, sustanzi pectin è numerosi vitamini. Sò stanu vitamini B1, B2, B3, B6, B9, E. Eppo in particulare assai di vitamina C. Un mità di kilo di u pumadoru, è avete cumpletu à u percentu di intake di u ghjornu! In i pumati, assai di putassiu, magnesiu, ferru, calcium è di fòsforu . Pigmentu lycopene, chì determina u culore rougesu di u fetus, reduces the risk of disease cardiovascular, in fact, low in calori in tomate. Càncer, malatie di prutate, i malatii di l'apparatu visuale - tutte e caghjunate battinu davanti à u tombarru latinu americanu.

À u listessu tempu, l'enzymes ùn soffrendu micca di u trattamentu termale, chì face u tomate utile non solu in crudu, ma ancu in fritto, furnite, foglia.

U numaru di calori in un tomate frescu hè abbastanza bassu. Sicondu a variità, varieghja da 15 à 23 kcal. Questu permetterà a usà largamente in una varietà di dieti. Comu mono-dieta, cù i pumati ùn hè micca assai cunsigliatu, l'esperienza di i ricerchi anu dimustratu chì l'usanu in una "forma pura" è un grande quantità pò guidà à una allergii o un fallimentu assicurante di u corpu per processe stu pruduttu. Hè desirabili per manghjà i pumati in l'alimenta cum'è una pate o insalata cù i pezzi o aviculture cù una dieta di descarga, bona, quantità di caloria in un tomate frescu veramente permete di manuvara l'uttene per prumove.

Ci sò assai calori in i pumati?

Ma per quelli chì anu u valore di u pruduttu di u pruduttu ùn hè terribili è micca impurtante, ricamandemu i pumati fritti è baked. U cuntenutu caluricu di u tomate anu aumentatu, ma creasti un bonu parapoltore à a carne, fritture u tomate in una padedda, è preferibbilmente à a grill o barbecue. In questu casu, u so valore calificariu serà di circa 50 kcal, mantendu ancu tutte e pruprietà utili.

Ricertamenti, a moda culinaria includia un tomate cherry chericu, uttenutu da selezzione in 1973. Stu picculu tomate hè u capimachju di a dieta caloria - u cuntenutu di caloria di u tomate cherry hè solu 15 kcal (!), Mentre mantene tutte e pruprietà utili è gustativu di i so fratelli anzeddi è piace assai nantu à a tavola di stu gastrunante.