I Campi di a morte


L'Asia sudorientale ùn hè micca solu una regione di u turismu di a spiaggia è i vacanze divertenti, ma ancu parechje paesi diferenti cù a so storia è a so stile. L'avvenimenti terribili durante u Khmer Rouge dictavanu di u paese chjusu di Cambogia esse sempre in a memoria di i discendenti. Unu di i siti tragichi prisirbati di l'intruduzione massima di e vittimi di u regnu hè u campu memoriale di morte di "Choeng Eck".

Un pocu di storia

In u piriu da u 1975 à u 1979 in u regnu di u dictatore-sàdicu Pol Pot fù brutalment torturatu, ammazzatu è hà sipatu un gran numaru di pirsuni. Cù una populazione tutali di 7 milioni di pirsuni, da un è medio è à trenta milioni eranu vittimi di u regime di Khmer Rouge. In quantu u calculu esatta da a peda di morte, ci sò ancu disposti nantu à u debitu.

I sustitituti di u regnu dittatu ammucciatu i posti funebri di i so vittimi, postu chì tutti i campi di a morte sò stati scuperti assai dopu, è altri in generale per accidenti. Tutte quelli eserciti sò stati abbandunati è sipolti in fossilidi è foglie massi, dopu chiamati "campi di morte". È u più famosu di elli hè Choeng Eck.

Storia di a furmazione di i campi di morte

A pulitica di u regnu era micca solu a distruzioni fisica di i traccia di u guvernu avanti (è questu l'elite, i suldati è i capulavanu, è i so parenti), ma ancu qualchissia chì puderia piglià qualcosa à fà cun ellu. U prubleu vicinu hè stata avvistatu, è dopu ch'ellu duvia esse "reeducazione" è "riabilitamentu", chì sempre finiscinu in a morte di u prigiuneru. Da i persone in ogni modu, sbattinu e confessioni di i crimi, i pinsamenti rivoluzionari, cunnessione cù a CIA o a KGB. Tandu i confessori anu mandatu à Tuol Sleng , induve a tortura cuntinua è una eseguzione imminenti hè stata fatta.

L'orrurale di l'esicuzzioni era chì u "Khmer Rouge" salvà a munizioni, è i cundiziati à morte sò stati littiralamenti distrutti da tutti i medie improvisi. Esicutatu micca tutti, parechje persone fallevanu di fami è espansioni in i prisioni, da tortura è ferite, infezioni intestinali. Ci era tanti corti morti chì sò stati missiunati in camioni è sipulati in i fossi cù fughjiti duv'elli avìanu bisognu. Tali misi massi fundati sò chjamati "campi di morte".

U campu di morte di "Choeng E" oghje

In u locu di u cundisimu tràgicu, un memorialu Buddhistu è un tempiu eranu custruiti in memoria di tutte e vittime. I parete trasparente di u tempiu sò inchiati di parechji milla giruglini truvati in tarri cummunu. L'scala di a tragedia hè ricunnisciuta com'è u genociutu di u populu di Cambogia. Ci hè ancu filmatu u film "Campi di a morte" nantu à a destinazione di a ghjurnalista cambogiana Dita Prana, chì si metti à u campu, ma hà sappiutu di scappari di quà. In l'episodi, u campu di morte videndu in a famosa film "Rambo IV".

Cumu visità Choeng Eck?

Pudete ancu ghjunghje u campu di a morte solu cù taxi, u burial si trova 15 km da a capitale di Phnom Penh, a via duverà più di una mezzu d'ora. U cumuni di u museu hè apertu ghjornu da 8h à 5h. Gruppi di turisti anu offriti una visualizazione libera di un documentale per 20 minuti. Dintra u bastimentu, a fotografia hè pruibita. In u territoriu di u "campu" sò i dui digià sappiutu tombi cumuni, è senza tocca, circa un terzu di u tutale.

Un bigliettu per visità u Choeng Eck Memorial Museum custa € 2, è per 5 €, in più di u bigliettu, riceverete un petite attraversu è l'auriculare cù chì pudete escutà u schedariu di scursioni è a documentazioni. Ma ùn ci hè micca raccordimentu in russu.