Moricha Khan


In e strade impurtante in ogni paese sò custruiti abitanti di vacanze, ristorante, motel, caravanciale - in lingui diffirenti, sti istituzioni sò chjamati di modi diffirenti, ma l'esencia ferma a stessa - un locu per i viaghjatori di riposu. Bosnie-Herzégovine ùn hè statu eslevazione, in particulari di u so territoriu era a Ruta di Seria. Moricha Khan era u locu induve i stancu di viaghjatori è i traduttori puderanu esse refugghiutu, accuminciannu a fine di u XVI seculu. Oghje hè una di l'attrazioni famosi di Sarajevo , è l'unica caravaneva survivora in questa regione.

Un pocu di storia

Morich Khan hè statu custruitu in u 1551 in u centru di Sarajevo in cunfurmità cù tutte e reguli di i caravanecesi di quellu tempu: un grande patio quadrato inturnuali cù maggioni per merchenzie è stables nantu à u pianetru è cunsiglii cumandante decorati cù longdi vigghi di latti à u secondu . À i normi di u Medievu, u vostru hotel era grande - in 44 stanzi puderanu 300 persone, è a scusa hè stata creata per 70 cavalli. A sala di a gestione era ghjustu sopra à a porta per ch'ellu ùn vede chì era vinutu è quellu chì abbandunà u locu.

In prima, sta caravana-sara fù chjamata Haji Beshir-khan - da u nome di u patrone di a tavernera di quellu tempu. Ma in a primu mità di u XIX seculu l'hôtel cambiò u so nome à Moricha Khan in onore di i so ingani Mustafa-aga Morich è u so figliolu Ibrahim-ag Morich. Ancu parechji fonti chì sustene chì l'hotel deve chjamatu dopu à i fratelli Morich, chì participanu attivamente in u muvimentu di liberazione contru l'Imperu Ottumanu in u 1747-1757.

Morich Khan era cusì grande da i normi di u tempu chì sirvìa di locu di cunghjunta è parechji venditori, quand'elli arrivonu cù i merchenzie, l'hà vindutu quì u quellu ghjornu, è si abbandunà u soldi, allughjenu u so carru à u compratore. È ùn hè micca surprisante chì era quì u 29 di giugnettu in u 1878, l'Assemblea di u populu di l'abbitanti di Sarajevo, prutestendu contru l'occupazione austro-ungheria.

Duranti a so storia di centru anni, Morich-khan crede diversi volte, ma ogni volta era ricustruita quasi in a so forma originale. Dopu l'ultimu focu, chì succidia in dicembre 1957, hè stata riformata nunda in u 1971-1974, à u listessu tempu tutti l'abitazioni di u primu pianu eranu cumposti cun quotes da i pueta di Omar Khayyam.

The Modern Morich Khan

Oghje, Morich Khan hè apertu à i visitori, turisti è residenti lucali, i so posti sò attivamente utilizati da i cumpraturi, chì currisponde à u propiu uriginale di stu locu. I numeri di caravanserai serve diverse cumpagnie per e attività in u duminiu di i transacciones contable è finanziarii, è ancu per i firmi legale. Inoltre, ci sò parechje associazioni religiosi.

Se ci andavanu intornu è sò stati cunfunditi, dopu avemu da fà esse di ciò chì è quì hè stallatu. Bonu, da quì. A parti dritta di u curdone è e stanzi d'almacenamentu vicinu estanu occupati da l'alfombore persianu "Isfahan", in u turista ponnu cumprà carpè persa originali è altre prudutti artighjanali. A parti nord di a pianta cun u territoriu vicinu utilizeghja u duminiu naziunale "Damla", chì offre a cucina bosniica, serve com'è postu per i matrimonii, è ancu duranti u mese Ramadan organizeghja Iftar - una manghjola dopu à u sunset. Hè bisognu à pruvà platea naziunale quì . È se vulete vìviri una tazza di cafè o té à l'ombra di sparghjere l'arbureti, pudete avè visitatu Divan Café, situatu à u latu di u patiu.

In più, in Moricha-khan pudete truvà una agenza di viaghju BISS-tours, cunnisciutu per u so busu organizzatu è guida individuali. È per u turisticu, Morich Khan pò esse un puntu di partenza per più investigazioni di u paese cù guidate qualificati.

Cumu truvallu?

Morich Khan hè situatu in Sarajevo , micca questu di u Ferhadiya Street, in l'area di Bashcharshy . Ci hè apertu ghjornu da 7h00 a 22h00. Se interessate da alcunu infurmazione specifiche (de sughjettu chì vulete pagà parechji appartamenti per a vendita), pudete specifià cù u telefone +387 33 236 119