U fiume Milyac


U fiumu Milyacka scorri par a capitale di Bosnie - Sarajevo . Accumenza à u sudu di u suburbanu metropolitanu di Pale, cuntene cù e so acqui, atticciate trà e colti nantu à quale a cità si trova, è scorri à u fiumu Bosna. U fiumu hè relativamente chjuca: a so longa hè solu 36 km, ma per a so locu hè cunnisciutu è populari cun u turista.

Fondo Storicu

U fiumu Milyatka in u so postu più largu ùn sia più di 10 m, cusì più di 15 ponti sò stati construiti in Sarajevo, chì sò tragbiiani è transiiggiari massimi. Parechji di elli falonu in a storia.

  1. À l'incruciate vicinu à u ponte Latin in u 1914, u Archiduque Austriacu Franz Ferdinand fu ammazzatu, chì era u mutivu di l'iniziu di a Prima Guerra Munniali. In u tempu di a Iugoslavia unica, u ponte era chjamatu Principi - da u nome di l'assassinu di u Archduke. In 1993 si ne turnò in u so nome anticu.
  2. Cumpagnia, u Ponte Ungneviu Vrbanja hà parechji nomi almenu, è ogni ghjornu hè cunnessu cù pagine tràggica in a vita di Sarajevo. "Ponte di Suada è Olga" - u nome in memoria di Suad Dilberovich è Olga Susic, chì hè mortu da balisa di suldati serbi in u ponte di u 5 d'aprile di u 1992 è sò cunsiderate i primi vittimi ufficiali di l'assediu di Sarajevo. U sicondu, u nomu famusu - "U Ponte di Romeo è Juliet". In u 1993, u mondu sanu scappò vicinu à a storia di u Serb Bosco Bosko Brkich è l'Bosniaks Admira Ismich, chì pruvò di passà da a parti Musulmana assediata di a cità à a parti Serbiu, ma sò trattati tramannamenti in stu ponte. Questa coppula divintò un simbulu di u purgamentu di tutti i persone chì, micca di ellu stessu, diventenu participanti in u cunflittu interetnicu bosniachi.
  3. Unu di i pueti di Sarajevo hè stata fatta da l'architettu Gustav Eiffel - l'autore di a famosa Torre Eiffel. Di i constructione muderni, u ponte in forma di ciclu, disignatu da i studenti lucali è avè u simbulu simbulu "Rush lentamente", hè di interessu. Puderete pudete rilassate è si pusendu nantu à un bancu, admirendu u fiume è u terraplante.

Caminate à e rive di Mylacki in a parte antica di a cità ùn hè micca solu informativu, ma ancu interessante. Tutti i stili architettoniali sò rapprisentati, spiciarmenti l'edifici di i tempi d'Austria-Ungheria. In u terrapienu ci sò assai coniri circunità chì aspetta à i visitori. A sera, u Mittianu Milyacki hè bellissima illuminata.

Perchè u Milyacka River hè in Bosnia marrone?

A cura hè attentata à l'ùmmira rossu rossu di l'acqua in u fiumu è u listinu spiciale di e so acqui. Stu culore hè di a prisenza in l'acqua di un gran numaru di certi minerali chì cambienu u colore di l'acqua. Ci hè un altru, ragiunimentu più prosaicatu - efficazione insuficite di i facilzamenti di trattamentu, stu prublema hè stata risolta solu in l'ultimi anni. I pescelli à i banche di Mylacki - una vista rara, perchè u fiumu hè chjuchjaru è veloci, cù una massa di rapidi in a cità, è u pesciu ùn si pò accustà.

Cumu si pò entre u fiumu Miljacki in Sarajevo?

Quelli chì vulevanu visità u Milyac River pò usà i servizii di un taxi o trasportu publicu per descenderà à u vechju centru di Sarajevo . À u mari hè u megliu à cammellu nantu à pedi.