Bantejsrei


U Regnu di Cambogia hè per a maiò parte di l'abitanti di u mondu un paese asiatico chì ùn hè micca statu ancu ricunnisciutu, ùn hà micca sappiutu cun u so paisaghjoli è di novità, ma ùn lu faci micca menu bonu è interessante à planificà e prusperante epoi vacanze. E si avete digià annunziatu di visità u cumuni di u templeu di Angkor, pudete esse sicuru di piglià u tempu è à Banteayrei - una di i più chjorni più belli di Cambogia.

Chì ghjè interessante di u tempiu di Banteayrei?

U temple era scupartu vicinu à a cità turistica di Siem Reap, u centru amministrativu di a pruvincia epedia, circa 25 km da l'antica cità di Angkor. Hè situatu à u pedi di u Monti Phnom Dai in a jungla cambodiana. Oghje a cità di Bantejsrei hè sviluppatu vicinu à u tèmpiu.

Un bonu temple hè custruitu in onore di u diu Siva. L'estructura principale hè fatta di rossu russu, è i so murtali sò fatti di laterita. In a traduzzione da l'anticu Khmer, u nome di u tempiu significa "Citadella di una donna", ma sta idea hè suggerita ancu da e diverse figuri di e donne entre i patti.

A dimensione di Banteayrei hè un pocu più chjuccale di tutti i tempii chjassi in Cambogia, anche si riferisce à l'architettura classica Khmer. E i materiali selezziunati, graziunatu chì hè bè cunsirvatu à u ghjornu oghje, fate bella particularmente bella. U tempiu addivintau famusu grazia à i so ornamenti: una scultura di ghjuvintu nantu à una ghjuta chì copercia tutte e parete cun un pezzu unicu è hè visibili ancu dopu à mila anni, è i stati rosetti priservati di i guardoni di u monicu chì parranu viva è reale, è ancu parechji edifici sopraviventi.

Un fossa hè cavatu à u tile à u muratu di u tempiu, hè chinu d'acqua, in chì ogni sorte di lotuses criscenu densamente. Ancu à u territoriu di Banteayreya ci hè un passaghju assai bonu per processioni impurtanti. Dintra u tempiu hè statu truvatu una stele in onore di u patruni è fundatore; dice chì Yajnavaraha hè un scientificu chì aiuta à i malati, l'affliti, i poviri e l'innocent.

Storia di u tempiu

L'historiatrici cunnuscenu a data precisa di u fine di a grandi costruzione - 967 annu, u tempiu hè struitu sottu u regnu di Rajendravarman II. Ma Bantejsrei hè statu custruitu micca da un monarca, ma da un dignità di u tribunale, cunsigliu è maestru di u succissori di Yajnavaraha in i so domini privati. In u 1914, a "Citadella di una donna" hè stata scuperta da i Francesi, ma Bantheisreira hà acquistatu grandi pupularità chì impone i peregrinu è turisti, deci anni dopu. Allora l'scrittore Andre Malraux fici un tentativu successu di steal statues di quattru anniile.

In u 30 anni di u XXimu seculu in u tempiu hè stata restaurada da un metu d'anastilosia Henri Marshal. Dopu questu, u flussu di quelli chì vulemu vede u custruttore di u celu più bellissima hè sempri cresce annu.

Cumu ghjunghje?

À u tempiu di Banteajsrei, chì hè cunsideratu u più remoto di tutti i tempii di Angkor, una strada sizzioni da un bughjone di rosa chjucu porta da a strada.

Per inspeccionà a cità antica di i turismu si ferma in Siem Reap, da quì à Banteayreya cù vechju cose à manghjate in quasi media ora nantu à i coordenadas, hè ancu piacevule per piglià un taxi o un autobus di passaghju passendu.