Teatru National Bunraku


Bunraku hè unu di i tipi d'arti naziunali in u Giappone : hè un teatru di pupi, induve i pupi sò fatti in casi crescita umana (finu à 2/3 di u crescenu di un adultu), è u cumportamentu hè cumminatu cù dzori, una storia di canzone chì hè eseguita accumpagnata da un strumentu musicali tradiziunale ghjovanu, shamisen . Un altru ninja di u Bunraku - Ningyo joriuri - hè precisamente u mistieru di u manifestampiu (u nyingo pò traduce cum'è un "doll") cù a canzone narrativa-dzori.

Sta arti s'arrizzò in a fine di u 16 ° - 17 di seculu in Osaka. U teatru dî pupi giuliani era chjamatu bunraku in onore di Uemura Bunrakuken, u primu organizzatore di questi di pupi.

Teatro in Osaka

U Teatro Nazionale Bunraku si trova in a cità di Osaka , induve hè uricata. U bastimentu di u teatru fù custruitu in u 1984. U teatru hè u nomu ufficiali "Asahidza", ma i ghjuriani è l'invitati di u paese ci spissu chjamanu solu "u teatru bunraku".

Questu hè u tiatru di pupi maiò in Giappone. U so salottu principale hè designatu per 753 posti. U bastimentu stessu hè un edifici di cinque cullezione, in più di u salone principal hè un petit supplementu per 100 posti. In u teatru sò i travaglii, salotti di assaig. Ci hè ancu una sala di exhibición induve i spettori pudete vede i pupi di TEC chì participanu à u ghjornu di u ghjornu.

Malgradu u fattu chì u teatru in Osaka ùn hè micca u solu bunraku di u teatru in Giappone (altru hè in Tokyo), veru saputo di sta arti venenu à vedere rendimi in Osaka. U teatru hè accustulatu l'acoustics, a voce di u cantatore-narratore è a musica sò bè ​​audible in tuttu u salottu.

U teatru in Osaka senza esaguerazioni pò esse chjamatu l'orgogliu naziunali di u Giappone. A strada, l'edificu hè in cura di l'statu è parechje bè.

Dolls and puppeters

A bunraku doll hè una custruzzione cù un corpu di legnu chì sustituisci u corpu; nantu à u quadru poni nantu à e so maiò. In u quadru "pusciau" assai filamenti, cù l'aiutu di quale u puparu guidanu i movimenti di u muveru.

Ma solitori ùn sò micca pussibuli. In certi casi, pò esse, ma solu per i caratteri masculili. I capi sò culligati separati e pò esse usatu per creà caratteri diffirenti. "Puderanu" u panchju direttamentu davanti à u spettaculu.

Puppeteuri (è a maiò spessu tenu trè dollari) sò sempre vistutu in biancu, è ancu i so facci sò oculati da un mantellu foscu. In a semicuttura (è in solitu solu i pupulate stati sò illuminati), "operatori" sò invisibule pocu è ùn distraenu l'attenzione da a vista in ellu stessu. In modu, maneghjanu micca solu i movimenti di u "corpu" di a panchina, ma dinò a so espressioni faciale, è questu cumpagnia in generale si spende à i "operatorii" più sperienzii.

Altri rapprisandetini

In a custruzzione di u teatru ùn sò micca solu opere di bunraku, ma ancu prughjetti di ballu di nihon-bouy, rendimenti di rakugo, manzai è altre tipu di arti teatrali. Ci hè ancu cuncerti di musica folklore.

Quandu hè megliu visitarà u teatru?

U tiatru mostra u Bunraku in ghjennaghju, ghjugnu, aostu è nuvembre. In a strada, alcuni di elli cullà nantu à 8 ore à una fila.

Cumu à u teatru?

U teatru hè un passatu di un minutu da l'estazione Nipponbashi Station (Nipponbashi) di a linea Sennichimae / Sakaisuji (Sennichimae / Sakaisuji).