Quale hè un prufeta?

In ogni momentu ci era persone chjamatu prufeti. Iddi prufissiunni discursi inspirati è proclamatu à u pòpulu a Santa Voluntariu. I Ghjudei anu chjamatu "vitturini" o "vitturi". Cumu hè quellu chì hè un prufeta - u tema di u nostru articulu.

Quale sò i prufeti in Cristianità?

In a teologia judeo-cristiana sò l'alappanu di a vulintà di Diu . I pridicà in u territoriu di l'anticu Israele è Ghjudea, è di Babylon è Nineveh da u seculu seculu aC. è finu à u IV secu aC. È i prufeti biblica si sò spartuti in dui gruppi:

  1. I primi prufeti . Ùn anu micca scrittu libri, perchè i libri di "Joshua", "Kings" è "Judges" si cede. Eccu sò libri stòrici, ma micca prufessi. I prufeti di quelli tempi includenu Nathan, Samuel, Eliseu è Elia.
  2. Li prufeti tardi . U libru profettu principali di u Cristianu hè u Libro di Daniel. I prufeti siguenti include Isaiah, Jeremiah, Jonah, Micah, Naum, Obadiah, e altri.

Quelli chì anu interessatu à quale u prufeta esse in l'Ortodosia pò risponde chì sò cuntentu per a supranenza di u principale murali è eticu di u cultu cum'è tali, per quali rituali nudu è sacrifici animali sò caratteristiche. Ci hè parechje spiigazioni per l'apparizione di prufeti:

  1. In l'arti tradiziunali di l'interpretazione, si dice chì Diu era detta stu prucessu.
  2. Li liberali suggerenu chì u muvimentu di u profeta appartitatu com'è u risultatu di a cumpetizione di e relazioni sociale in a cumuni di l'israele è i Ghjudei di u tempu.

Invece, a literatura profeica hà avutu un grande impattu in l'ideologia cristiana è a literatura. U prufeta maiò più impurtante in Ghjudaismu hè u prufeta Mosè, è quale ellu hè, ora serà chjaru. Stu fundatore di sta religione, chì organizava l'esodu di i Ghjudei di l'Anticu Egittu, si aghjenu e tribù Israeli in un populu. U so nà u principiu cuminciate cù u tempu quandu l'Eggittu hà guerriatu numerosi guerri è u so regulatore teme chì u numaru di i persone Israeli puderia assiste à i nemici di l'Eggittu. In questu questu, Faraone hà datu l'ordine per tumbà tutti i picciotti, ma Mosè per a vulintà di u destinu è a so mamma hà scappatu, in la cisterna nantu à l'acqui di u Nilu è cariu à mani di a figliola di Faraone, chì hà decisu d'adopra.

U significatu di u so nome hè assuciatu pricise cù a salvezza da l'acqui di u Nilu chì traduce cusì "allungatu". Hè quellu chì guidò i israelite fora di l'Egittu per mezu di u Mari Neru, dopu à quale l'insignamenti eranu di i Dui Cumandamenti. Cum'è sapete, mortu dopu à 40 anni di erani per u desertu.

Quale sò i prufeti in l'Islam?

Quessi sò i persone chì Allah hà sceltu per trasmettemu a revelazioni - wah. I musulmani imaginate i prufeti com'è pirsuni à quale l'u Diu abbanduneghja u veru modu, è a ghjenu digià oltre à u restu, salvà nunda di u politeismu è l'idolâtria. Da Diu, anu datu l'oppurtunità di rializà i miraculi , chì cuntribuìanu à u so rinfurzà. U primu profeta Musulmani è Adam.

Parlendu di quale hè u primu omu prufeta, l'islamici cunzidìanu Adam è Eve, i primi ancestori di l'omu è rilereghjanu idee darwinista. Tutti i prufeti di l'Islam sò cinqui qualità immutable:

Sò include u Messenger di Allah-Muhammad, Enoch, Noé, Hud, Salih, Abraham, e altri.