Puderaghju a rutria?

U Venneri di Diu hè u ghjornu di più in là di Pasqua. Era questa ghjurnata chì Ghjesù Cristu era tradutu, è era crucifissu. Tuttu u ghjornu hè dedicatu à preghje è pienu di Ghjesù mortu. Dopu u serviziu di a matina pigliammu a morta. Eccu i pannelli nantu à quale Crist hè riffiziatu in un cinghiale à un veru grandu. Sò (morta) hè stallatu in u centru di u tempiu è decoratu cù fiori è incensu. In questu ghjornu, hè impussibile di rializà ogni travagliu è manghjate alimentu finu à chì u morta sferisce.

A risposta à a quistione, se possu intarrà u venneri bonu di u mortu, hè ambigua. Di sicuru, sicondu i canoni cristiani, ùn ci hè nisuna pruibitu, è se u funerali di l'Ortodoxu chjaru in quellu ghjornu, andonu da ellu. I uffizii rituali sempre u travagliu è ei affari di munnu, cum'è a festa di Pasqua , per elli ùn hè micca un impadroniu.

Una altra pregunta hè a pussibilità di inviting the priest à u serviziu di funebri. Dopu tuttu, in a chiesa cattòlica, ci sò travaglii di preparazione è servizii di preghje prima di a resurrezioni di Pasqua. Cusì, hè megliu per andà in u monasteru di a chjesa è per esse secondu chì u sacerdote serà capace per fà un ritu funeraria.

E si una persona hè intarratu u Venneri Bonu?

In regula, i ghjente prus dentru funerali in u terzu ghjornu da a data di morte. E se stu ghjornu oghje u Venneri Giudu, ùn hè nunda crescente in questu. Ma s'ellu ci hè una oppurtunità, serà pussibule di sfruttà u mortu ùn hè micca un passatu di vennari, ma un o dui ghjorni prima. A volta, hè questu da u travagliu di l'assaghjera di l'esiliu in vigilia di a Gran Pasqua. U Venneri Magnu, forse ùn site micca capaci di invià un sacerdotu per u serviziu di funebri.

Ma se vulete osservà tutti i canoni di a chjesa è sopra 3 ghjorni prima di u funerale o avete bisognu di parechji parenti viventi, a ghjente hè intarratu u Venneri Bonu. A cosa principal hè di cunnosce in anticipu cumu si tratanu à questu in u to tempiu.