Pasqua - storia di vacanze

Ogni annu, circa à mità d'aprili, u mondu battagliu bè, vistutu di crescita è d'alegria, celebrendu in solemnità a festa di a risurrezzione di u Salvadore Ghjesù Cristu. In ogni locu i campanelli di anelli, i passioni religiosi passanu, candele è lampei sò lumi. A genti andate à temples, taglioli è colutori di colore, sordi è musioni Christosely, salutati l'altri cun critichi di "Cristu hè risurtu" è risponde "in verità hè risurtu". È ùn importa micca in quella lingua parolle esse sti paroli, significanu a stessa parigghiori entusiastas è bona nova. E induve edità stu costume, è da chì esse cose da a storia di u principiu è a festa di Pasqua? Fighjure per un tempu da a celebrazione è studià sta dumanda impurtante è interessante.

L'Esodu da Slaveria

A storia di a celebrazione di Pasqua hè raddicali in i prufundità di i seculi. È per pudè megliu capisce è studià, avemu da turnà à u grande libru di a Bibbia, à dì à a so parte chjamata "Èdetu". In questa parte hè narrata chì i ghjutichi, chì eranu schiavi di l'Egiziani, anu patutu turmenti e oppressioni di i so maestri. Ma, a pesar di questu, fiducia in a misericòrdia di Diu è ricurdò l'allianza è a Land Promised. Chì i Ghjudei ci era un omu chjamatu Mosè, chì Diu hà chjamatu ancu cum'è prufeta. Dopu avè u so fratellu Arone per aiutà à Mosè, u Signore hà travagliatu miraghji per elli è mandonu à l'Egizziani diversi morti nantu à u numeru 10. Faraone egizianu era longu ùn vulia liberà u so servitori per a libertà. Allora Diu hà urdinatu à i Ghjudei di sacrificà per ogni famiglia un vechju cattivu uvagiu è senza mancosa. È cun u so sangue, ungiunà e crossbeams di e porte di a so casa. L'arrabbiatu necessariu per manghjà una notte senza rumpia i so osse. À a notte l'ànghjulu di Diu passò per l'Eggittu è hà tombatu tutti i primi nobili egizianu di u bistiame à l'omu, è ùn mancu tocanu vivi di l'Ebbrei. À timore, Faraone hà pruvucatu i Israeli fora di u paese. Ma quandu si avvicinavanu à e costi di u Mar Rojo, hà ghjuntu à i so sensi è perseguite i so servitori. Invece, Diu hà apartu l'agliu di u mare è hà purtatu i Ghjudei in u mare, cum'è per a terra, è Faraone hè statu spada. In onurà di stu successu, da quandu finu à issa, i Ghjudei celebranu a Pasqua com'è un allibiu di u captivity egizianu.

U Sacrifice di Cristu

Ma a storia di l'urigine è l'apparenza di a festa di a Pasqua hè mancu finisci ccà. Doppu tanti seculi dopu l'avvenimentu discrittu supra supra a terra israeliana, Ghjesù Cristu nascìu u salvatore di u mondu da a slaveria di l'infernu nantu à l'anima di l'omi. Sicondu u tistimunianza di l'Evangelu, Cristu hè natu da a Virgine Maria è hà viviatu in casa di u falignami Giuseppi. Quandu ellu avia 30 anni, andò per pridicà, insignendu à i pezzi di i manduli di Diu. Dopu à 3 anni hè statu crucifissu nantu à a croce, in u Calvanimu monte. Ghjè successu dopu à a festa di a Pasqua giudaica u vendredi. È u ghjovi hà una cena sicreta, induve Cristu stabiliu u sacramentu di l'Eucaristìa, introducennu u pani è u vinu cum'è u so corpu è u sangue. À l'aghju in l'Anticu Testamentu, Cristu hè statu ammazzatu per i peccati di u mondu, è i so ossi ùn anu micca micca cattivatu.

A storia di a festa di Pasqua da u primu cristianesi à u Medievu

Sicondu i tistimonii di a Bibbia Bibbia, dopu a morte, a risurrezzione è l'ascensezioni di Cristu à u celu, a storia di a festa di Pasqua hà sviluppatu cum'è seguente: dopu à Pentecost Pasqua hà celebrava ogni risurrezzione, riunendu per un à lunch è celebrà l'Eucaristia. A festa hè particularmente onorevule nantu à u ghjornu di a morte è a resurrezzioni di Cristu, chì in primu ghjocu nantu à u ghjornu di a Pasqua. Ma digià in u II seculu, i cristiani viugnate à l'opinione chì ùn era micca propiu di realizà a Pasqua di Cristu nant'à u stessu ghjornu chì i Ghjudei chì l'avianu sparnatu, è decisenu di celebrà u domenicu dopu dopu a Pasqua. Questa cuntinua finu à a Medievu, finu à chì a chiesa cristiana era divisa in Ortodoxa è Catòlicu.

Pasqua - a storia di e vacanze in i nostri ghjorni

In a vita moderna, a storia di a celebrazione di Pasqua hè divisa in 3 streams - Pasqua Ortodoxa, Pasqua Catòlicu è Pasqua di Pasqua. Ogni cumprà acquistate a so tradizione è a tradizione. Ma di sta sulenza è a gioia da a festa stessu ùn hè micca diventata. Simply per ogni nazione è ancu per ogni persona, hè puramente persunale è à u listessu tempu cumuni. È chì queste festa è a festa di celebrazione tocca ancu in i vostri cori, caru lecturi. Felice Pasqua, amore è pace!