Gaia scura in astronomia, cosmologia è filosofia - fatti interessanti

U termu "materia scura" (o massa hidden) hè utilizzatu in diversi campi di a scienza: in cosmologia, astronomia, fisica. Eccu un sugettu ipoteticu - una forma di u spaziu è u tempu chì interfaccia direttamente cù a radiazione elettromagnetica è ùn pasà micca per ellu stessu.

Gaia scura - chì hè?

Di i tempi antichi ùn anu preoccupatu di l'urighjini di l'universu è i prucessi chì u formanu. In l'età di a tecnulugia, scopi più mpurtanti foru fatti, è a basa teorica fu sustinute assai. In u 1922, u fisicu britannicu James Jeans è l'astrònomu Dutchu Jacobus Kaptein hà scupertu chì a maiò parte di a materia gallegica ùn hè micca visibile. Allora per a prima volta u termine a materia scura fù numinata - questu hè una sustanzzione chì ùn pò micca veduta da quellu di e manere sapè da l'omi. A presenza di una misteriosa sustanzita offre e signe indirettu - un campo gravitatuali, a gravità.

Materia scura in astronomia è cosmologia

Assuming chì l'uggetti è e parte à l'universu sò attrati à l'altri, l'astrònomi pudiani truvà una massa di spaziu visuali. Ma ci era una discrepanzia in pianu reali è predice. I scientifichi anu sapiri chì ci hè una massa invisibile, chì cuntene à u 95% di l'entità micca chjesa in l'universu. A materia spetta in u spaziu hà e funziunalità seguenti:

U fattu scuru hè filosofia

Un locu separatu hè occupatu da materie scuru in a filusufìa. Questa scienza hè intrattinuta in l'studiu di l'ordine in u mondu, i fundatori di l'essence, u sistema di mondi visibles è invisibili. Perchè u primariu hè stata presa una certa sustanzzioni, determinata da u spaziu, di u tempu, di i fatturi circundante. Scopra assai dopu, a misteriosa materia oscura di u cosimu cambia a intrepretazione di u mondu, a so struttura è a evoluzione. In u sensu filosoficu, un sustegnu scunnisciutu, cum'è un coetanu di energia di u spaziu è u tempu, hè prisente in ogni unu di noi, perchè ghjente hè mortale, perchè elli sò di u tempu chì finisci.

Perchè avemu bisognu di mottu scuro?

Solu una piccula parte di l'uttvirsuti spicìfici (pianeti, stelle, etc.) hè una sustancia visibile. Per i normi di parechji scientisti, l'energia scura è a materia oscura occupanu quasi tuttu u spaziu in u Cosmos. A parte di u primu hè 21-24%, l'energia hè 72%. Ogni sustanzzioni di una natura fisica scura hè tutta a so funzioni:

  1. L'energia negra, chì ùn ùn assume è ùn emetti micca lumine, repele l'ughjettu, furzò l'universu per espansione.
  2. Basatu nantu à a massa oculistica, Ghjuvelli sò custruiti, u so putere attrae l'oggetti in l'ispaziu in l'esterno, mantene in i so posti. Eccu, freni l'espansione di l'universu.

Chì pruvucarà a materia oscura?

A materia spettacula in u sistema di u solar hè quarchi cosa chì ùn pò micca toccu, anchieddu è studiatu dettu. Per quessa, diversi ipotesi sò stati prisendu a so natura è a cumpusizioni:

  1. I particelli igniliti à a scienza chì participanu à a gravità sò un componenti di sta sustegnu. Hè impussìbule di dette in un telescopiu.
  2. U fenomenu hè un raghju di picculi forti nìuri (micca più grande ca a Luna).

Hè pussibule distinguish two types of hidden mass, sicondu a veloce di e so particelli constituenti, a densità di a so accumulazione.

  1. Hè caldi. Ùn basta micca per furmà a galaxia.
  2. Cold. Hè custituitu di coaguli lattichi è massivi. Sti cumpunenti ponnu essiri canusciuti à l'agenzii scienza è bosoni.

Ci hè una materia scura?

Tutti i tentattivi di mette l'objeti di una natura fisica scurita ùn anu micca successu. In u 2012, u muvimentu di 400 stella nantu à u Sun era investigatu, ma a presenza di una sustanza hidden in grandi volumi ùn era micca pruvata. Ancu se u sughjettu scuru ùn esiste in realtà, si deve aduprà per esse in teoria. Cù u so aiutu spiecanu a truvazione di l'uggetti di l'universu in i so locu. Certi scientifichi truvanu evidenza di l'esistenza di una massa còsmica scuparta. A so presenza in l'universu spiega u fattu chì e raggruppani di galaxia ùn anu micca apicultori è sughjate bè.

Gaia scura - fatti interessanti

A natura di a massa ammaica resta un misteru, ma cuntinueghja interessa à i scientisti di u mondu sanu. Esportamenti regule di regula, cù l'aiutu di quali pruvate d'indaguerà a sustanza è i so effetti sekondarji. E i fatti nantu à quessu cuntinuà à multiplicà. Per esempiu:

  1. U grande Hadron Collider, chì hè l'acceleradoru di particella più putente in u mondu, opera in una putenza più grande per revelà l'esistenza di una sustanza invisibili in u Cosmos. A cumunità di u mondu cun interesse hè dettu i risultati.
  2. I scientifichi di u Giappone creanu u primu mappa di u mondu di a massa oculistica in u spaziu. Hè pianificatu di finishing in 2019.
  3. Ricertamenti, u fisicu teoricu Lisa Randall hà suggeriu chì a materia scura è dinosaure sò assuciati. Questa sustanza mandò un cometa a Terra, chì hà distruttu a vita à u pianeta.

I cumpunenti di a nostra galaxia è l'universu sanu sò materia uruguaiana è scura, questu, ogetti visibili è visibili. Sì cun l'estudo di a prima tecnulugia muderna, i metudi anu migliurà constantemente, allura hè assai problematicu per investigà sustanzi occulti. L'omu ùn hà micca vinutu à un capiscenu di stu fenominu. Invisible, intangible, però omnipresente materia scura era è resta un di i misteri principali di l'universu.