Comu sceglie un granu?

Quandu l'ultimi ghjorni bè ghjèranu in u passatu, è e mane è pira è solidi, prugna, ciliegie è paglia ùn sò più persunite in i ricordi, pari chì ùn sò micca più vitamini naturali per avè. Pigliemu cumposti è zizumi da e cantine o cumprà in i stanzi, ma sò stati cunsirvatori, processatu cù alta temperatura è stampati in cuntenituri per un largu almacenamiento. È in u friddu invernu, voi quarchi cosa cusì luminosa, reale, splashing with solar energy and warmth. E aiutà à vena di i nostri paesi crescente. I stiglii di supermercati è cunti di u mercatu sò chini di cítricosi aranci, chimpanzelle scanu chocolaticu è, sicuru, un omu densu densu in una pedicurina rossa cù un mudellu di rinuvalla di grani di granu. Questu nantu à l'ultimi è esse un discorsu. Scuperta da induve ellu viaghjate, ciò chì hè sughjutu sottu a so bella pelle è, sopratuttu, comu sceglie u granate benitivu è dulce.

Gyulchatai, apri a to face!

U nome di u fruttu vene da a parolla latina "granatum" è significa "granulare". Un altru nome di a granella hè una manna punique o cartagine. Allora era chjamatu da i Rumani, chì scunfissi i Cartagini in a seconda Guerra Punica in memoria di stu successu storicu. A terra natale di l'alivi di granella hè statu cunzidiratu uriginale chì era a costa di u Meditirraniu, o più bien Phoenic. In u VIII seculu aC, i pianti di u fruttu migraru versu i paesi di u Mediu orientu, è più tardi à u cuntinente suramericanu.

Sè "scavalca" granada "sottu a so peddina", cusì i nostri ochji vi purtaranu un scattering entieru di graneddi aranciusi è fraganti, cume chì hè un tesoru troppu valore per a nostra salute. E cose ùn ci hè micca! Intra di ogni picculu granu cuntene vitamini A, C, E, B1 è B2, PP, traccia elementi: potassu è calcium, ferru è manganese, silicium è iodu. Per ùn menziunà u glucosiu, fructose è l'acidi organichi. È da u numaru di antioxidanti chì rejiminate u nostru corpu, a granu suprana ancu u vinu russu è u tè verde. Ma per questu quì presente veramente presente, u fruttu deve esse propiu. E avemu bisognu di sapè cumu è per quali criteri per sceglie una bona grannizza.

Regoli per elli stazzu

Allora accuminciamu. Viaghjate à u mercatu o à a buttone, prima di tuttu ciò chì esaminà u pruduttu, cumu si parla, se hè bonu, sese piace à l'ochju. U stessu passa per a grannizza. Prima, à guardà a so porta. A pelle ùn deve esse densu è duru è hà un culore rossu rossu. Certi variità sò ancu aranciatu, ma micca più. U sicondu sigre "egoista" hè allevatu. A castagna ùn deve rigalu u ziferanu, da quale un patronu carattericu caractere figuranu nantu à a so superficia. S'ellu ùn hè micca osservatu, è a pelle hè robba cum'è tantu, u pezzu di u fruttu ghjucatu prima di u tempu, fracassava o pudete.

U postu vicinu di a so attenzione seria stata l'inspezione di a punta, chì era una volta una fiore. Hè bisogna à esse sianu è cù u culore di u fruttu maturo. Verdi, ancu insignificanti, sò inadmissibile quì. Sì avete bisognu di almenu una pista di suspetti, salvà da manera sana.

Dopu piglià una granada in le manu è cuntà cù u pesu. Un veru fructu maturu serà più forte di quellu chì pare avvia. L'esplicazione per questu fenomenu hè chì e manni maturu è di zucchero in l'agglomeratu sò abbastanza pisanti. È ancu un fruttu pocu picchissu pò esse un pocu pisu veru.

Bonu, è à a fine, Ask the seller per prova di u cuntenutu di a muratura, à dì u culore è u gustu di i so granuli. Sì tuttu hè in modu, u pruprietariu di a vendita cumplementà a vostra dumanda. È se cumencia à dissuasà, ci hè quarchi cosa impughita. Ma, dì chì u nostru vinnitore hè onestu è dispunìbuli cù i so bè. Ùn implyite, pruvate à vede. Bramani di qualità ùn deve esse ingrannu dulce. Ma u culore rossu ùn risponde à nunda. L'esperti dì chì in Turchia crece una varietà di granu, in i frutti chì i nucleoli sò neve-bianchi trasparenti, ma ùn sò micca più dolci in u mondu sanu. È ancu, postu chì i nucleoli di a granaghju sò spessu usati per fà i platti originali, hè megliu se u so culore hè tradiziunale rubinu. Avà, sapendu sceglie u granate dulce è di u granu, puderà andà da compra. Bona furtuna è un gustu piacevule.