Monasteru di Santa Catalina


U monasteru di Santa Catalina, o cum'è ancu chjamatu "u culurulu culuritu di a cità bianchina di Arequipa", hè unu di l'esempii più impurtanti di l'estilu colonialista spagnolu in l'America Latina. Per esse cunvintu di questu, hè abbastanza per caminari, almenu una volta per i so strade rattini, dipinti in colori è dilettanti, è rilassate in l'ombra di i pianti verdi.

Da a storia

U fundatore di u cunventu di Santa Catalina in u Peruviu hè a rive viuda Maria de Guzman. A struttura hè stata struita in u 1580, ma comu risurtatu di i terriquami più forti in u 1958 è u 1960, una parte di u cumplessu era distruttu. In u 1970, dopu una restituzione sħiħa di a porta di u monasteru apertu à i turisti. À quartu quattru seculi u monasteru hè stata chjusu di l'ochji pridicati, per quessa chì u spiritu di seculu XVI-XVII fu salvatu.

I fatti interessanti

In i tempi antichi, l'abbitanti di Arequipa ubbligatoriu mandonu i so fieri chì anu arrivatu in l'età di 12, cum'è novice in u monasteru di Santa Catalina. Ùn era solu onore, ma ancu pruspettu. Inoltre, solu chì e chjude chì appartinevanu à a sucità isulana di e famigghi spagnoli fù pigliata à i novicesi. Dopu trè anni di l'ubbidenza, e donne chjude u monasteru, o stete fora di e so pareti. E ancu se u monasteru hè cunsideratu per 450 persone, avà hè solu a casa di 20 armali.

Attrazioni Monument

U territoriu di u monasteru hè una cità peculiar, cù i so strati, parchi è i chjazzi. I muderni è principianti feghjenu nantu à a cultura di i fiori è di e piante. Quì pudete truvà un grande oleander, assai fiori da a famiglia di magnoliaceae, pelargonium, citrus. In particulare per u restu di i novu, hè un Silence Patio Silence Garden, allora chì hè un territoriu pruibitu per i leggiani è i novicesi. Straight from the garden of Silent Patio si trovanu in a parti blu di u monasteru. Hè adorned with brightly blue walls, arcades, citrus trees and ubiquitous red pelargoniums.

E carrughji di u monasteru di Santa Catalina sò chjamati dopu à e grandi città spagnoli: Burgos, Granada, Còrdova, Malaga, Siviglia è Toledo. Ogni strata hè fatta in u so stile unicu. Per esempiu, a strada di Còrdova hè carattarizata da culori bianchi è constructivi lacunesi, per a strada di Toledo - muregni di tuf vulcanica è e porte ricchi in decoru, è per a via di Malaga - mureghjenu parulle di lignu è assai verdura.

Unu di l'attraversu interessanti di u monasteru hè u lavandariu, in quale l'acqua da a fonte si mette in catuzzi di arcilla cuciata. Dandu direttu da a parte ecunòmica di u monasteru, nantu à quale a lavande pò esse situatu, pudete ghjunghje à e carru di Burgos è di Granada. Queste chjaru si portanu à una piccula piazza, decorata cù una fontana cù jacinthe d'acqua.

In u monasteru di Santa Catalina ci sò antichi muderni di u seculu XVII, chì detica Santa Catalina ella (St Catherine), in onore chì u monasteru, a Vèrgine è assai sceni da a Bibbia sò chjamati. Quì pudete ancu ammirazzà a statua di "U Sacru Coru di Ghjesù Cristu", intagliata da cedar gilt. À u monasteru ci hè un museu in u quale opere d'arti di i pirsuni indiggini di u Peruviu, cumprese robba rituali adornada cù filamenti d'oru è di argentu. Dopu a cumplimità di a tour, pudete pruvà pasticcerie è creme dispostu da e mòli di Santa Catalina.

Cumu ghjunghje?

U monasteru di Santa Catalina si trova in a cità di Arequipa, a destinazione populari di u Perù . Per arrivare, duvete necessariu di pruvà in caru, chì pò esse risaltu , da l'estazione di l'autobus centrale Terrapuerto Arequipa à u Bolivar si ferma, 150 metri da ellu si trova. Pudete ancu ottene quì cù u trasportu di serviziu publicu - solu 2 quadri da u monasteru ci hè un autobus stagatu Melgar.