Zona di sviluppu proximale

Ogni matri stabbilisci u cumpagnu di insignà qualchì cosa utili à u so zitellu. Se parlemu di u sviluppu è l'educazione di u zitellu, deve esse nutatu chì questu leia. Lu psicologu brillanti Vygotsky LS à l'iniziu di u seculu passatu, formulatu una di sti liggi.

L'esencia di sta lege hè chì ùn pò micca impartisce à un ziteddu qualchissia, affirmannu qualcosa di qualchì accionu, è seguità suggerenu à fà. Questu hè applicà à qualsiasi attività attivu. Un zitellu ùn pò micca esse studiatu veramente da un ordine o una richiesta. Pudete insignà solu se u genitori facia u travagliu necessariu per un pezzu cù u zitellu.

Un pocu di storia

Questa lege era furmatu da ellu in l'anni 1930 com'è una "zona di sviluppu proximali". Havi mostra a relazione interna trà u sviluppu mudernu è u sapè. Sicondu sta lege, i prucessi di sviluppu di u sviluppu segui i prucessi di a so educazione. È hè per causa di a so ingannà (è, com'è cunnisciutu, u sviluppu pò in parechje lags) è ci hè un fenomenu tali. A zona di u sviluppu più vicinu à Vygotsky mostra a diffarenza di u zoccu pò esse cumpiutu indipindente (u livellu di u so sviluppu propiu) è cumu putente per esse sottu u guida d'un adultu. U nivellu di u sviluppu propiu sviluppa cù l'aiutu di i prucessi chì sò furmati in u spaziu di u sviluppu più vicinu (ogni attività nantu à parte di u zitellu poni prima esse realizatu cù l'aiutu di una persona adulta, u principale, è solu in modu indipendenti).

Vygotsky distinguieghja dui livelli di sviluppu chì anu inoru in l'omu: a prima carattarizeghja i funziunalità momentumali di u sviluppu umanu è hè chjamatu temi, è e funzioni di u sviluppu più vicinu, di u futuru è di u futuru, chì carattirizza a zona di u sviluppu proximale, pertenenu à u siconimu livellu.

Crede chì a cumunicazione hè a surgente di u sviluppu persunale è mentale in ontogene in generale è permette à i parent à aiutà u zitellu in u cumportamentu di questa attività chì hà un caratteru d'apprentice. In u risultatu, u zitellu u cumandà cumincià à fà questi eserciti nantu à u so propiu.

Qualchì pratica

Una persona, in ogni età, pò fà quarchi senza l'assistenza d'una persona, in modu indipendenti (ricurdate un certu materiale, risolviu prublemi è venga cun solucioni chì aiutanu à rimbursà cun qualchì problema). Questa si riferisce à u evoluzione propriu di u allacciu.

Eccu, a zona di u più vicinu è a zona di u sustegnu propiu determina u statu di u sviluppu mentale di u zitellu.

Cusì, ùn pudete scridà: "Ghjucate!", È aghju aspessu chì u zitellu vole cum'è per corrente. O ancu hè inaccettable per dì: "Dejene i ghjucate è pigliate in a vostra stanza", sperendu chì u zitellu sperà à pulisce.

Cum'è sapete, finu à una certa età, l'ordini parenti ùn mancanu micca, ma à qualsiasi altre età, l'orientazione parente o cunsiglii oghji o pocu o insufficientemente. Allora, chì u zitellu era purtatu di correre, ci hè necessariu un certu tempu per esse ingaghjati in ghjiru cun ellu. Se vulete infundintilu l'amore di i libri, poi lèghjenu prima cù ellu. Sti cunsiglii applicate à ballà, tennis, sapori è altre attività.

U terminu "zona di u sviluppu proximali" pò esse ripresentatu cum'è dui concrrici circhiu. U primu è l'internu anu un tene più chjocu ca u secunnu chì circonda. U primu simbulizeghja l'attività di u zitellu, è l'internu simbulizeghja l'attività di u principale cù u zitellu. U vostru travagliu hè di sviluppà u circhiu di u vostru zitellu, chì sarà prumuvutu di crescate per l'esternu, tòia. Eccu, solu in u territoriu di un grande circhiu pudete incherà in u vostru figliolu un amore per qualcosa attività.

Hè deve esse nutatu chì ùn hè micca sughjettu à insignà à u vostru nemicu artifice à l'artifice, ma di piglià a vita cù l'ispirazione in questa attività è da quì i risultati ùn deve longu d'aspittà.