U museu Jean Tangli


In a cità di Basilea (u Suisse ) in u parcu Solitud nantu à e ciumi di Rhein hè u museu di Jean Tangli - unu di i posti più interessanti chì interessaranu ogni turisticu cù sculturi cinetichi in spazii è spaddi.

Architettura di u museu

U custruimentu di unu di i migliori musei in Basel fu dicutatu da l'architettu Ticino-Mario Botta. U culori di u museu di Jean Tangly hè stata adatta cù una cumpetitura di metalli interessanti. In fronte di l'edifiziu si trova un suggerimentu interessante interessante - una fontana creata da u mastru stessu.

Esposizione di u museu

In u museu di u famosu artistu è u scultore Jean Tangli (1925-1991), a vostra tribunale prisenta unichi unichi di l'arti cinetica, i frutti di l'attività di quaranta anni di u maestru, creatu da diverse elementi industriali è di ogni modu di articuli di casa. Antichi, pipi muderni, platti di metallu è discu, valdi ozii, belli di bicicletta l'autore magicu vi transformate in scultori inimagile. Uni di elli sò stati cumprati in modu per mezu di variate palisani, roti, cumbattiti è muturi, cambiant forme è cusì formate stampi astratti incredibili, àutri, facennu finamorfichi, autodestructura.

Cù a so sculture "metamehanic", l'autore volia trasmette u missaghju di a fine linea trà a meccanizazione ràpida di l'umanità è l'animazione di machini.

U museu di Jean Tangli presenta bocelli, boccioli, sculture, lettere è altre documentazione di u maestru. Inoltre, in u museu pudete acquistà cù l'opari di i fratelli di Tangli in cinetica. U travagliu di l'scultore hè un fito in u Suviu, perchè pudete amparerà fora di u museu. Allora, a so installazione sottu u nomu "Luminator" pò esse truvata in l'ariaportu di Basel, è in u centru di a cità, in Steinenberg, si trova a creazione di Tangli - "Fountain Carnival" (Fasnachtsbrunnen).

Dificulta d'un esposizione fantasticu, u visitanti pò rilassate cù lunch in u restaurant di museu Chez Jeannot cu cuisine nazionale , chì presenta ancu i travagliale di Jean Tangli.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà à u museu da l'stazione Bahnhof SBB in u tramu 2 (Wettsteinplatz) o da buses No.33, 33, 38. E da l'estazione Badischer Bahnhof à u museu ci hè un bus numero 36. Se serete travagliatu da u trasportu privatu, da seguitu un cursu nantu à l'autostrada Basilea Wettstein / Ost.