I palazzi vaticani

I palazzi vaticani sò u monumentu architettonico majestule in u mondu. Cumplica: u Palazzu Apostòlicu , u Palazzu Belvedere , a Capilla Sixtina , a Bibiuteca Vaticana , musei, capeli, uffiċċji di u guvernu catòlicu. I palazzi vaticani ùn sò micca una struttura sola, ma un complexu di edifici è strutture chì rapprisentanu a figura di un quadrelatu irregulari.

U Palazzu Apostolicu

Stòrici à stu ghjornu ùn anu micca venutu à una cunmbiguzione chjuca à a data di u principiu di a custruzzione di u Palazzu Apostolicu. Arcuni stòrici cunziddiranu i ghjorni di u regnu di Constantinu u Granu per esse un puntu di riflissioni tempurale, mentri àutri sò prudigiate in parallelu cù a residenza apostolica di i tempi di Simmach (u VI seculu dC). Hè stabilitu chì durante qualchì tempu u Palazzu Apostòlicu era vacante, ma dopu à u captività di l'Avignon, i Papi di u Vaticanu diventanu novu a "casa" di i Papi.

Nta u seculu XV, u papa Nicola V proposau a fabbricari un novu palazzu. L'architetti è i constructuri fegate a ricustruzzione di l'altagna di u nord, senza destruzzione di l'antichi murri. Questu custruiu includia sti ragudi è l'appartamenti di Borgia.

Sutta a cappella hà cambiatu 2 settimani di a torre militare, dopu chiamatu "Nikkolina", tk. Dopu qualchì tempu a cappella era a capella persunale di Nicola V. U moncu dominante, l'artistu Frati Beatu Angelicu, hà apartu a cappella cù u discepulu di B. Gozotsoli. Trè muli di a cappella narrate nantu à i storii di a vita di i santi Lorenzo è Stefan, u quartu muru avà addivintau un altare.

Versu a fini di u seculu XV, u papa Alessandru VI Borgia invitò l'artista Pinturicchio a pittura di i so camere occupatu sei palazzi. I salle crescenu i temi di i pittura - Salone di i Sacramenti di a fede, u Sibyl Hall, u Hall of Sciences and Arts, u Hall of the Life of Saints, u Hall of the Mysteries è u Hall of the Popes. Sottu Papa Juliu II, traversu a custruzzione di galerie, i palazzi vaticani è Belvedere anu aghjustatu, cù u travagliu di u grande Michel'Angiou Bonannacci è u raghju Santi Raphaël risoltu nantu à a pintura, l'architettu di u prugettu era Donato Bramante.

U Palazzu Belvedere

In u Palazzu Belvedere, ci hè u Museu Pia-Clementa , chì custate parechji manifestazioni di l'arte anticu grecu è romain. U museu hè guidatu da dui vestibule: una volta unu cù una vista panoramica di Roma è un quadrangulari, in u quale u torsu di Hercules faichete. U rollu di u vestutu hà u Meleagru Hall, rapprisintatu da a statua di stu cacciatore. Da quì pudete truvà à u patiu internu. In u tribunale di u Palazzu Belvedere, u papa Juliu II hà stallatu un gruppu di sculture "Laocoon" è una statua di Apollu, è prestu altri archiulogichi addulveni addiventanu, formanti Musei Vaticanus.

Cappella Sistina

Capilla Sixtina - forsi a capella più famosa in u mondu - a perla di u Vaticanu. L'architettura di l'edifiziu ùn pruvucarà assai interesse, ma a dicurazione interi sorghja cù i fresche di i genius artisti di u Rinascimentu. A cappella hè chjamata dopu à u papa di Roma Sixtus IV, sottu u patronatimu di e quali opere si trattavanu di a ricustruzzione è a decorazione di u bastimentu in u 1477 à u 1482. À questu ghjornu, ci hè cunclavellu (una reunione di i cardinali per elettu un novu papa).

A Cappella Sistina hè custituita da trè piani, coperto cù una volta cilindrica. À dui parti, a cappella hè divisu da un muru di marmurinu cù bas-reliefs, nantu à chì travagliaia Giovanni Dolmato, Mino da Fiesole è Andrea Breno.

I pareti latitudini sò divisu in trè punti: u tagliu più chjardu è decoratu cù draperi cù u stemma di Papa, fatta cù l'oru è l'argentu; nantu à u nivellu di u mediu, l'artisti travagliavanu: Botticelli, Cosimo Rosselli, Ghirlandaio, Perugino, chì ci hà da introducir in scena da a vita di Cristu è Mosè. Ma ancu i più grandi òpiri di l'arti sò i pittura di u limitu è ​​di i mura, fatta da u pittore Michelangelo. I frescos di u teppu spetta 9 sceni di l'anticu testamentu - da a creazione di u mondu à a cascata. In u muru nantu à l'altare di a capella, hè una scena di u Ghjùsinù Judici chì, in cerimonii impurtanti, hè stata ammustrazione cù tapissimi fatta fatta à i sketches di Raphaël.

Biblioteca Vaticana

A Bibbiuteca di u Vaticanu hè famosa per a so ricchezza ricca di manuscritti di ete anu. A biblioteca hè stata fundata da u papa Nicola V in u 15 seculu. A cullizzioni di a biblioteca hè constantemente updated, ora u so fundu includenu circa 150 mila manuscritti, 1,6 millioni di libri stampati, 8,3 mil incunabuli, più di 100 mil gravure è mape, 300 mila muniti è medaglia.

Cumu ghjunghje?

Pudete ottene à i palazzi in dui maneri: