Ghjustu in logica

A Sentenza hè una di e forme di pensà, senza chì a cugnizzioni ùn ponu micca occitanu. E ghjudicamenti spressione a rilazioni d'un oggettu è una caratteristica, averanu o denegate l'esistenza di questa qualità in una cosa dada. In attu, hè u pensamentu, a so forma, chì ci rici a cunnessione di l'ogetti, è per quessa chì u judu occupanu un locu privatu in a lòggica è a custruzzione di e catene analitiche.

Carattiristicali di ghjudicamenti

Prima di avè passatu à classificà ghjudicamenti in logica, avemu bisognu di truvà una distinzione clara entre u ghjudiziu è u cuncettu.

U cuncettu - parra di a prisenza di un oggettu. U cuncettu hè "ghjornu", "notte", "dumande", etc. È u tribunale sempre discende a prisenza o l'absenza di e caratteristiche - "Early Morning", "Cold Day", "Quiet Night".

I Judicie sò sempre espressi in forma di sentenzi narrativi. Inoltre, prima in grammatica l'esencia di sentenzi era chjamatu judicatu. Una sentenza chì si esprimi un sentimentu hè chjamatu signu, è u stessu significatu di una frase hè una menti o una verità. Hè perchè, in i dui sentenzi simplicitati è cumplessi, una logica chjina hè stata traccia: a pruposta nigava o cunferma a presenza di una caratteristica di l'ughjettu.

Per esempiu, pudemu dì chì "Tutti i planeti di u sistema solidu virannusi attornu i so assi", è pudemu dì chì "Nisun pianeta di u sistema di u solar ùn hè immobile".

Tipi di sentenzi

In a lòggica, ci sò dui tipi di sentenzi - simplicitati è cumplessi.

I judici semprici, diventendu in parti ùn pò micca esse un significatu logicu, cuntenenu solu ghjustu in una tutalità inseparabile. Per esempiu: "A matematica hè a reina di scienzi". Questa chjave simplice espresu una propositu unicu. Tipi cumuli di sentenziali in a logica significa parechji pensioni differenti, sò stati di cunglisioni di simple, simple + complexe, o un settore di judgi cumplessi.

Per esempiu: Se chiovi dumani, ùn turnaranu micca di a cità.

A caratteristica principale di un sentenze cumplessu hè chì una di e so parte ha un significatu differenti è sipatu da a seconda parte di a frase.

Judgmentsi complexi è i so tipi

In a lògica, ghjudìzii complexi sò cumposti da cumminzioni di sentenzi semprici. Sò cunnessi da i cande logica - congiunzione, implicazione è equivalenza. In i paroli semprici, sò stati unions "è", "o", "ma", "se ... quì".