Arstabroarna


Siccomu a capitale di Svezzia hè una cità sposti à 14 isuli, ùn hè micca surprisante chì unu di i principeseti attraversati di Stoccolma pò esse cunsiderate ponti chì cunnessanu a terra trà l'altri. Contra u sfondate di l'altri, i ponti Arstabroarn sò assai vantaghji, à u quali u 500 treni ghjucanu ogni ghjornu, è u flussu annuali di i turisteri chì anch'elli hè di circa 50 miliuni.

A storia di e custruisce ponti

In Arstabroarna ci sò 2 ponte di ferroviari, unu di elli hè chjamatu u Ponte di l'Oriente, u sicondu hè u Ponte Occidentale. In u 1929, secondu u prughjettu di l'architettu sucietà Cyril Johanson, u Ponte di l'Årsta da u Puente Este fù custruitu. L'ingegneri di l'idea di a so custruzzione sò l'ingegni Ernst Nilsson è Salomon Kazarnovsky. U ponte uccidintali (o novu) hè statu creatu da u famusu architettu inglese u Sir Norman Foster. Hè apertu à l'agostu di u 2005, à a ceremma solemne, era u Rè di Sucia Carl XVI Gustav.

Chì sò i interessanti ponti di Arstabroarne?

Pensemu à più cunsiglii dui ponti:

  1. East Bridge. Sicondu l'idea, s'assumiglia à l'aqüeductu romanu classicu, sopra à l'acqua di u fiumu à una altitudine di 26 m, chì aiuta à evità l'intrusioni cù a navigazione attivu in questa zona di Arvstiken. In u centru di u ponte aghjustate una struttura di metalli in forma di un arcu cù un spaziu di 100 m In u tempu di a custruzzione, u Ponte orientale era u più longu in u paese (753 m). U disignu hè assai affidatu, hè utilizzatu solu per u trasportu ferru è hè un postu storicu di Stoccolma .
  2. U Ponte Occidentale. Hè un locu eleganti, in perfetta in armunia cù i paisaghji circunvicini. L'larghezza di stu ponte hè 2 volte più largu ca u ponte di l'orientali, è a so longa hè 833 m. U ponte d'ovesti hà assai supporti, è in più di e trache di ferroviarii, sopra a so strada hè ancu una strada, ci sò camini di pedestrianu è bicycles. Un caratteristiche distinti di u novu ponte hè u culore di rossu rossu, chì era tipicu per a case di casa di u 16u seculu. in Svezia. Per pittura u ponte, un sistema innovadoru hè stata utilizatu è 360 tunnellati di pigmentu di ferru, resistente à fenomeni climatichi. Eppuru, i lucali ùn anu micca appruduciutu di u gustu esteticu di i sviluppatori di u prugettu, in cunnessione cù chì stu ponte era chjamatu Falukorven (hè un tipu locu di salchicha affumicata, simili in colore à u ponte occidentale).

Cumu ghjunghje?

Ponti di Arstabroarn sò situati in u centru di a capitale sueca, situatu sopra à l'arme di u fiumu Arstaviken è cunnette una di e più grande isuli di Stoccolma Sedermalm cù a parti sud di a cità, situata in u cuntinente. Per vede stu fito, hà bisognu à vola à a capitale sueca, è da l'isula di Södermalm piglià un trenu à u sudu di a cità.