A lege Weber-Fechner

A lege Weber-Fechner hè u scupertu più impurtante in u campu di psicofisica, chì permette di carattirizà ciò chì pareva esse incapaci di cede à ogni tipu di carattarizazioni, à dì a sensazione di l'omu.

A lege psicofisica di Weber-Fechner

Prima di tuttu, aghju cunsiderà i più elementi impurtanti di sta espressione. A lege Weber-Fechner tistimonieghja chì l'intensità di a sensazione di una persona hè proporzionala à u logarìmimu di l'intensità di stimulu. Hannu a diri, da a prima volta una tale formulazione di a lege Weber-Fechner sona à francà, ma in fattu, tuttu hè simplicemente simplice.

Torna in u XIX sèculu, u scientistu E. Weber hà statu capace di vede cun l'aiutu di parechji esperimenti chì ogni stimulu novu, perchè una persona pudia percive micca questu différenti da l'annunziale, averebbe pussede una diferenza cù a variante precedente cù un quantità proporcional à l'stimulu iniziali.

Comu un esempiu simplice di sta affirmazione, pudete mette alcuni dui temi chì anu una certa massa. A una persona li pudia piacè per haut perceive as different in pisu, u sicondu pò esse diffirenti per 1/30.

Un altru esempiu pò esse furnitu di l'illuminazione. Per una persona per vede a diffarenza in a luce di duie chandeliers, u so splendore vole difirenu da 1/100. Eccu, un candeleulamine di 12 lampadine difetti diffirenniri pocu da quellu chì si hè statu aghjustatu, è un candele in una lampara, à quale hè statu aghjustatu, dà significativamente più luminoso. Pè u fattu chì unicu bulbu hè aghjuntu à i dui casi, a diferenza di illuminazione serà perceivedi diversu, postu chì hè a rapportu di l'stimuli iniziali è quellu chì hè a prussima chì hè impurtante.

A lege Weber-Fechner: formula

A furmulazione chì avemu discututu sopra sò sustegnu di una formula speciali chì sprenza l'azzioni di u legnu psicofisicu Weber-Fechner. In u 1860, Fechner puderà formule una lege chì dice chì a forza di sensazione p è proporcionala à u logarìmimu di l'intensità di stimulu S:

p = k * log {S} \ {S_0}

induve S_0 hè u valore chì riflette l'intensità di l'stimulus: se S

Per capiscinu ssa lege, u cuncettu di u denomine umbrale, stabilitu in u prucessu di studii psicofisici, hè particularmente impurtante.

Umidità di e sensazioni di a lege Weber-Fechner

Subsequently, si truvava chì l'intensità esistia di irritazione dumandava a realizazione di un certu nivulu, perchè una persona hà avutu a pussibilità di sentite u so effettu. Un tali effettu debbuli, chì dà una sensazione scarcate percepbile, hè chjamatu u minimu umbralità di a sensazione.

Ci hè ancu stu livellu di influenza, dopu chì e sensazioni ùn sò micca più capaci di crescita. In questu casu, parleremu di u minimu di a sensazione. Ogni tipu d'influenza chì una persona si senti solu è l'intervalu trà sti dui indicatori chì, a causa di chistu, hè chjamatu chjuche fora di a sensazione.

Ùn pudete aiutà à dì chì ùn ci hè micca paralellismu in u sensu sanu di a parolla trà l'intensità di a sensazione è di l'irritazioni è di esse pò micca ancu in l'intervalu postale. Questu hè cunfirmata cun un esempiu: imagine chì pigliate un saccu in a manu, è, sicuru, hà pocu pisu. Dopu chì custu una carta di carta in u saccu. In fattu, u pesu di u saccu hè issa cresciutu, ma a persona ùn ùn senti micca quella diffarenza, anche u fattu chì si trova in a zona trà i dui fudge.

In questu casu, parleremu chì u cresce di irritazione hè troppu débil. A quantità da quale l'aumentazione di stimulazione hè chjamatu u limitu di discriminazione. Hè pervi chì segue chì una irritazione cù a piccula intensità distintiva hè prima u limitu, è cun un forte supramarginicu. À u listessu tempu, u livellu di questi indicatori depune da a sensibiliità cù rispettu à a discriminazione - se a sensibiliità à a discriminazione hè più altu, u minimu di a discriminazione, rispettuamente, hè più bassu.