Cundizione sensuale è racional

A data, ci sò dui forma di percepzioni di u mondu: cognizzioni sensu è raziunali. Ogni annu avemu i so stessi livelli separati, chì pareghjani parmettini a persona per piglià e decisione ghjustizia è viaghjà in armunia cù u mondu chì u circondu.

Forme di a cugnizzioni razionale è sensoriale

A cognition razionaliscludi:

  1. U cuncettu hè una tesi chì riflette l'essenza di un oggettu, u prublemu, u fenomenu, etc. Per esempiu, quandu una persona dice "una sedia", u so pensamentu ùn implica micca signalli individuali di questu ughjettu, ma a so essenza, una stampa generalizada. Questu hè, pò esse qualche ughjettu chì pò esse usatu cum'è una sedia.
  2. A Sentenza hè una tesi chì affirmeghja o ricusà qualcosa di un oghjettu, fenomenu o prucessu. Per esempiu, "u metalu hè una alea".
  3. A inferenza hè una inferie chì seguita da u ragiunamentu.

A cognition sensuale comprende:

  1. Sensation . I prugetti di l'oggettu chì affettanu direttamentà i sensi di a persona - audizione, vista, ticchinu, etc. Per esempiu, u mandarin afecta a vista, per vedi u so culore, l'odore publicatu afecta u sensu d'oliu, è i cipulose dolce prupone l'urganu pertinenti.
  2. Perception . Un ritmu holistic chì sorge da u travagliu di tutti i sensi à una volta. Per esempiu, una persona percece un caru micca solu com'è mezzu di trasportu, ma ancu com'è un locu cusetu di sughjornu, una cosa estetica attiva chì sfascia l'statu di u patronu, etc.
  3. Presentazione . Sujetu, prucessu o fenomenu chì influene u sensu quandu riproduce in a cuscenza, senza influenza diretta in elli. Per esempiu, quandu una persona si imagineghja u boscu, percive com'è un ingiru, cù l'oliu d'agenie, u cantu d'avè, u murmuriu di riflittura, etc.

In a cognition, a relazione raziunale trà u sensu è u raziunale hè impurtante. Ùn si pò dì chì unu hè più impurtante chì altru. Solu cù a interconneczione di e formi sensibili è raziunale hè u veru prucessu di a cugnizzioni. U cunnuscenza sensu è raziunale hà e so propri caratteristiche. U primu si vende à a pruva da quandu una persona si basa, facianu l'amore, sapi cusì boni, baldi, etc.

U sapientu razionale quandu lighjite l'articuli scientificu, realizanu esperimenti, i medichi sociològii, è ancu disignu, ecc. Sì, a cugnizzioni sensu è raziunale sò cunziddiati per separatamente, ma a relazione entre elle hè sempre presente, perchè aghjunghjenu cum'è partiti in un solu prucessu è travaglià.

Istruzione diretta in a teoria di a cunniscenza

Ci hè un currente separatu, i supportori chì ponenu à u cummerciu o sentenzi o raghjone. Per esempiu, i sensualisti pensanu chì tuttu u sensu hè digià imparatu è u novu sapè si pò esse ottene solu affidendu à a so sensazioni propria. I raziunisti sò abituati di confià solu raghjone, è crede chì l'informazioni ricevutu da i sensi ùn ponu esse cunsideratu affidabile. Dopu quissi, i sti quattru organi basi di l'omu fallevanu assai. Quì, per a manera, si pò ricurdà e representazione di i pratichi antichi riguardu à a forma di a Terra è l'apparizione di vita nantu à questu. A sta tendenza cum'è l'escepticismu sò edificati annantu vista pessimista. I so sustinflienti crèdenu chì nè sentimenti, nè ragiunità ùn puderanu furnisce una figura precisa di u mondu.

L'Agnosticismu hè una forma più forte di scetticismu. L'aderenti di sta tendenza nigava a so possibbiltà assai di sapè u mondu objettivu. U so rappresentante brillanti era I. Kant, chì discutia chì u mondu reale hè intruducede senza sapiece. Tuttu ciò chì avemu sentu è sapete hè solu una distrutta distorta da i nostri nuzione di a rialtà. La scienza moderna conta l'ottimiscio ottimisimu, postu chì cù ogni scuperta scientifica scientifica avemu sempri avvicinà a verità.