A Borsa di Santiago


A Borsa di Santiago hè stata fundata in u 1893. Intèndesi di truvà una borsa di scova da 1840, prima ùn anu successu, ma cù u sviluppu di l'industria, u nùmeru di crescita. Questu hà impugnatu a creazione di un borsu per i transacciones con segurità.

Rapidamente sviluppante industria minera è a fundazione di a Borsa Santiago hà rianimatu l'ecunumia naziunale, cum'è per respiru in energia.

Infurmazioni ghjugna

In l'annu di l'esistenza, l'scambiu hà spicciutu mai è altri. U statu di e cose hè influinzatu da parechji avvenimenti. Per esempiu, a crisa ecunomica di i 30i, i valori di i minurizazioni caiu di prezzu. U periodu da u 1930 à l'1960 hè ancu micca assai favurèvule. A ragiuni era micca solu a crisa ecunomica, ma ancu l'intervenzione di u guvernu in l'ecunumia, in u risultatu di l'attività finanziaria cariu cascata. A situazione si fici crìtica è cuntinuau a deteriorà finu à u 1973. A situazione salvava a decisione di implementa riformi diretti à a liberalizzazione è a descentralizazione di l'ecunumia. Hè cunsunenti risultati pusitivi, è l'estatus di affari nantu à a Borsa di Santiago hà megliu, era unitu di vario istituzioni finanziarii, cum'è u fundiu di pensione, u vulume di u scambiu di scambiu cresciute.

Naturalment, in oghje tutti sò automatizati nantu à u scambiu, ci hè una retama di più di 1000 termali, è l'ultime tecnulugia sò esse implementati. A Borsa Santiago dispensa in stanzi, fondi d'investimenti, boni, muniti è cerca integrazione cù i mercati finanziarii internaziunali.

Architettura di u bastimentu di a Borsa

L'edificazione di a Borsa Santiago hà bisognu d'una attesa particulare. In 1981, stu edificio era statu dichjaratu u Monumentu Naziunale di Chile . Questa accadò micca solu per a ricca storia è di significatu statutu, ma dinò perchè u stessu stessu hè un valore architectural.

U bastimentu hè struitu in u 1917 da l'architettu Emile Jackuer in u core di a cità nantu à a Rue de Bandera.

Emil Jackuer hè un famosu architettu chiligianu. Hè l'autore di u Museu di Fine Arts è di parechji autri monumenti di Chile.

In u 1913, a terra per edifiziu hè compru da e moins Augustinian. A custruzzione durò 4 anni, è tuttu stu tempu l'architettu Jackuer hà ingannatu in a so idea. Per a custruzione sò stati impiegati materiali di primura, chì da l'Europa sò stati primi entrati in i Stati Uniti, è poi rimesse à Chile.

U custruttore di quattru piani era custruitu in u stilu di u Rinascimentu francese cù assai chjucchi. L'ingrata a Borsa è dicurata cù colonna doppu, a facciata hè bella. U simbulu hè u clockmaghju sottu a cupola.

Cumu fà à a Borsa?

In a linea di metro rougesanu, avete bisognu à entre l'Università di Chile (Università di Chile) perchè andà à u nordu di u longu di Rue de Bandera. Cumu pò ancu esse acquistatu in autobus 210, 210v, 221e, 345, 346N, 385, 403, 412, 418, 422, 513, 518. A Borsa di Santiago hè vicinu à a Libertà Quatru, induve si trovanu assai scursuli.