U spaziu vivu

A maiò spessu u cuncettu di "spaziu vivu" hè utilizatu cù a parola "organizazione", implying ordering in their workplace, distribuzione di u tempu di travagliu è altre attività ligata à l'autogestionazioni. Nuddu argudiarà chì questu organizzazione è ottimisazione di l'spaziu vivu hè assai impurtante, perchè senza questu hè impussibile di ottene u successu in quellu di l'esferi di a vita. Ma ci hè una difinizzione più interessante di u spaziu vivu chì a psiculugia li dà, da questu puntu di vista, avemu da cunsiderà.


Psicologia di u spaziu vivu

Stu cuncettu fu ntruduutu da u psicologu Kurt Levin, chì hà cridutu chì a vita umana ùn hè micca cusì in u mondu reale cum'è in u mondu formatu da a so cuscenza à a basa di l'acquistati accumulate è l'esperienza. À u listessu tempu, u psicologu offra à cunzidira à a persona è a so idee nantu à u mondu cum'è un solu unicu, è hà chjamatu tutti i fatturi chì influenu in a so cuscenza un spazi vitalu. Semu devi esse nutatu chì questu spaziu hè tutte micca tutte e lege fisiche, una persona pò assicurà cunfinimentu solitario, ma à u stessu tempu u so spaziu vivu chjoppu i chilometri. U so grandu hè influinzatu da a visione di a persona, è a più larga hè, u più grande u spaziu vivu una persona pò pussede.

I dimenisuni di stu spaziu ùn sò micca custanti, crescenu cumu si cresce. A maiò spessu, a so reach massimu à u mità di a vita, gradually decreasing à a vechja. L'espazio vitalu pò diminuite in una persona gravemente enfermata o depressiva, nunda interessanti per ellu, ùn hè micca creatu per novi cunniscenzi è acquisto. In ocasioni stu prucessu pò esse riversibule.

Se ùn ci sò micca e malatiene seriche è a vichjàia sò sempre luntanu, u vostru spaziu vivu pò esse facilmente hà sviluppatu. Avete da esse stati postu indifferenti, ci sò assai cose interessanti chì succedenu in u mondu - i scientisti facenu scuperti, musica nova, filmi è libri, archeologue scavanu e antichi cità, sta lista pò esse indefinitu indefinitu. A nostra vita hè un libru, è ghjornu dipende solu nantu à noi, sarà chinu d'incontournable stori o nantu à e so pagine sfundate rotte solu ci seranu grisgiu è fangu.