U Museu Berber


U Museu Berber in Agadir , chì hè chjamatu Amazigh Cultural Heritage Museum, hè un museu munumentale in un picculu edificiuu di dui stati vicinu à u passaghju di l'Agadir. U museu conserva una recopilazione d'oggetti di patrimoine culturale è storica di i Berberi di u seculu XVIII-XIX.

Storia di a creazione

Berbers, sò in i paroli persunali di l'Amazighi, chì significa "omini liberi" sò i tribù indigene di l'Africa di u Nord. A so lingua è e tradizzioni culturale anu influinzatu da i pòpuli di l'Africa è a parti Meditarranea di l'Auropa à u stessu tempu. A storia di i Berberi ghjè in veru u più riccu è hè quasi 9 mila anni.

U museu hè statu creatu è apertu per visità à u principiu di u 2000 da vuluntarii francesi cun grande supportu da u cumandante di Agadir, chì hà vugliatu di preservà a cultura originale di e tribbùbbrebbe in ogni modu pussibuli.

Cosa interessante in u museu?

In u Museu Berber in Agadir, ci sò 3 palazzi. In u prima palazzu vi vede u materiali è i prudutti di a produzzione lucali. Visitu sta stanza, vi vede alcune luxe, utensili di cucina, articuli di bassa è ceramica, diversi materiali di e custruzione. In a seconda habitación i visitanti trova una cullizzioni di strumenti musicali, costumi tradiziunali, una esposizione d'armi, misuranu varii, manuscritti antichi è parechji prudutti artiusi. È, finarmenti, u terzu pranzu, piacere i turisti cù a so cullizzioni unica di peddi prezzu è ghjuvellu cù elli. Pudete vede bracelet, colti, ardi, catene, brocche, tuttu questu hè un travagliu di ghjuvellanza assai bella è una varietà di forme strammari. A cullizzioni di ghjuvintù sò assai solidi è includenu quasi 200 punti. Attenti à a bella missa in pendenza in forma di un discu da una spirale, chì hè u simbulu principalu è perle di u Museu Berber.

In u pianetru di u Museu Berber hè una una petite exposizione di pitturi di i pittori lucali chì riprisentanu in e so canvassu principarmenti residenti in vestiti Berber di tradiziunali, è dinò una biblioteca di libri nantu à a cultura Berber.

A scursioni di u museu hè interessanti. A guidazione vi diciarà nantu à a vita di u ghjornu di l'antichi populisti Maroccu, di cumu si vintu, ciò chì hà fattu, nantu à quali l'istrumenti ghjucanu è di ciò chì cacciau. Visitar u museu seranu una occasione micca solu di cunsiderà mudelli adornati nantu à e moquette, u pittura più bella di a ceramica è apprezzà u travagliu travagliu di i maestri ghjeli. I Bègles travagliani assai modestosu, è l'uttuli bè d'utensili ùn anu spessu usatu per u so destinatu, ma anu fattu per addumari u casa è creanu comodità. Parechji di l'esibiti da a cullizzioni di u museu anu a so propria storia, aiutanu à capiscenu a cultura distinta di e tribù indigene di Maroccu .

Cumu visita?

U museu si trova in a parti nordu di u cittadinu di a cità, vicinu à a marina, nantu à a strada stretta d'Ave Hassan, chì si trova trà a strata di l'Avana Mohammed V è u Boulevard Hassan II. U Museu Berber in Agadir hè facilmente accessibule cù taxi, car et bus. A bus stop hè situatu vicinu à l'Avenione Mohammed V. Si viaghjate in car, riferite à e coordenées di u sopra u navigatore GPS.

Visitu u Museu Berbaldi pagatu. A buttula di accadimentu adultu 20 dirhams, u ticket di i zitelli 10 dirhams. U museu hè apertu tutti i ghjorni, solu i domini, da 9:30 a 17:30, u lamentu di lunch da 12:30 a 14:00. Micca da u museu hè u Bird Park , chì serà interessante per visità famigliali cù i zitelli. Da strada, da l'Agadir stessu pudete urdinà un tour per u Maroccu è acquistà cun a cultura è a storia di u paese finu à più.