U Lavu Saint Leonard


U Lavu Saint-Léonard, situatu in u cantonu di Valais in u territoriu di a cumuna omonima in Svizzera , hè u più grande u corpu naturali d'acqua sotturazione in Europa. Hè cunnisciutu in u mondu di u mondu da u 1943, ma in u 2000, in u colapitu di a rocca giantina, era chjusu per visita. Dopu fà unepoche di travaglii di edificazione per rinfurzà a so volta di a caverna da u 2003, u lavu pò esse visitatu novamente da i turisti da tutta u mondu.

Storia di u lavu

Sicondu i paisi lucali, u lavu di Saint-Leonard era cunnisciutu di pocu prima di u scupertu ufficiale da i scientisti. In i tempi antichi, o populu locale utilizatu l'acqui freschi di u lagu sottupostu com'è più fresche per i vini pruduciuti. U studiu scentificu di u Lago Saint-Leonardu sottu a direzzione di u speleologu Jean-Jacques Pitar hà iniziatu in u 1943. Dighjà in u 1944, hè statu creatu un mapu topograficu detallatu di a caverna è u lavu. Dopu u 1946, u lavu di Saint-Léonard hà apertu à tutti i tempi. Pudete vede in u quadru di una scursioni di 20 minuti, realizatu in parechje lingue.

Ritorna di u lavu

À l'urlu iniziali di a ricerca scientifica, u livellu di l'acqua in u Lavu St Leonard era cusì grande chì a distanza da l'arcu di a caverna à a superficia di l'acqua era solu 50 cm, ma cunziguenza di u terrimotu di 1496, parte di l'abbandunà u reservoir. Doppu à l'abbundanza di arcusgi è u paddonzu in l'acqua, i cracke in i rocche anu aghjatu. Hè per quessa chì u livellu di l'acqua hè oghje in ligna. U Lavu Saint Leonard hà i seguenti parametri:

U Lavu Saint Leonard hè situatu in una caverna furmata in u triassicu annantu à 240 millioni d'anni fà. I muntagni in u quale a caverna hè stata furmata di schale, grafita è roccia di quarzite. Inoltre, in parechji parte di a caverna, pudete truvà e seguenti rocca: gypsum, anhydrite, spar calcadu, marmurale, mica shale, granitu, ferru è assai più. Comparatu cusì una varietà di rocci, a flora è a fauna di u Lavu Saint Leonard in u Switzerland hè pocu riprisentatu. Da a vegetazione quì pudete truvà solu moltu verdu è verde di cobre.

Sicondu i circunsidenti, urigginarii in a caverna campani coleoptera, cunduceranu, babbalu è babbi. Avà a caverna, in u quali u lavu Saint Leonard hà situatu, serve com l'habitat per bats-bats batf. Per migliurà u statale di u Lavu Saint Leonard, fù emessu un gran numaru d'arcuni è trota di u lago. Questi pisci meditarunu di 8 anni. Un pezzu di tempu hè assuciatu cù u cannibalism inherente in questu pesu.

Cumu ghjunghje?

Pudete ottene à u Lavu Saint-Léonard à a modu indipendenti è cù trasportu publicu . Per i viaghjatori chì prefittàvanu di viaghjà in u paese in u so propiu caru, u parking gratuitu hè dispunibule vicinu à u lavu. Ci hè ancu una tenda di souvenirs è una piccula cafetita duva puderemu mancià prima di a strada.

A genti chì piace viaghjà cù trasportu pùblicu ponu accade à u lavu Saint-Léonard in trenu. Da Bern hè pussibule attraversà una strada per a cità di Fisp à l'eponymous stazione Saint Leonard, è da Genève tramezu à a cità di Sion. U viaghju dura à duie ore.