A lege di negazione di negazione

Surebbe intesu familiarite cù l'espressione "a storia si move in un spirale". Sta manifestazione hè basatu annantu à a lege di a negazioni doppia, chì era statu formulata in l'antichità. Hè veru, questu hè appiicatu solu à a lòggica, i filòsufi cuminciàvanu aduprà u cuncettu di a negazione doppia dopu, è a maiò parte di quellu chì avia interessatu à Hegel. Tutti l'altri filòsufi, era u so ragiunamentu chì era usatu cum'è a basa. Per esempiu, Marx accunsentia cù l'idea basta, ma crede chì Hegel hà vistutu u prublema in un mondu ideale, mentri noi chì vive in u mondu materiale. Perchè, per formulà a so teoria, Marx hà trattatu a liberazione di a filusufia di Hegel da u misticismu è l'altru, da u puntu di vista, judiculi incorrecte.

A lege di a negazione doppia in lòggica

A prima menzione di sta lege hè assuciata cù i nomi di Gorgias è Zeno di Epeus, chì eranu antichi filòsufi grechi. Cronunu chì, se a negazione di qualcosa affirmazione cuntene contradicenzji, a storia hè veru. Dunque, questa liggi loogica permette micca di piglià à cuntà a negazioni doppi. Esempi di a lege di u denial di negazione in a cunvegazione pò esse questi cusì verbalmente cum'è "Ùn puderebbe aiutà à dì", "micca brami misericurdie", "ùn ci hè scatto", "ùn aghju micca truvatu sbagliatu", etc. Questi frasi viderendu pocu cumplicanti, è per quessa chì anu usatu generalmente cù una cumunicazione formale. Ma in pratica, u travagliu di a liggi hè assai più revelatore, per esempiu, stori di detective, cusì amatu da parechji, ponu esse un esempiu. Cumu l'attuali in a situazione chì ùn sò micca evidenza di a culpusione di u suspeturu? Dicenu chì ùn ci hè micca evidenza di a so inocenza. A doppia negazioni cuntene a succorsà parechje prublemi lògichi, ma vale a pena passà a crescuta di questa scienza, induve tuttu hè strettu raziunale, cum'è applicazione pratica si sdiese in u sfondate.

A lege di a negazione di a negazione in a filusufìa

A negazione Dialectica di Hegel implica a realizazione di una cuntradizioni interna, chì hè furmata in u prucessu di qualsiasi sustenimentu, chì hè un muvimentu di l'astrattu à u concreto. A contradiczione emergente aiuta à u cuncettu astrattu di annunzià, in quellu momentu a primi negazioni sò. Dopu questu, u cuncettu torna, cumu per u puntu di iniziu, ma digià più arricchisci, quella hè u mumentu di a secunna negazione. U cuncepimentu ritornu, u concettu cuntene a pusizione iniziale è u mumentu sguassatu, ideale di u cuntrariu. Hegel hà cridutu chì u cuncettu si sviluppa cíclically, è Lenin hà chiuvertitu chjaru in a forma di spirale, affirmannu a ritornu di u cuncettu à a pusizione di partenza, ma hè digià in un livellu più altu. Un esempiu hè l'idea di una famiglia: in a zitella a cunsidarenza chì hè a parte più impurtante di a vita, cù una età addevu ghjuntu un periodu di dubbita, più tardi tornamu à e credenze di a so zitiddina, ma avà sò supplementati da e spirienzi è di l'experientu ricivutu à l'ora di contradicenzi.

Ma a storia di a denial of negation appareva in filusufia, grazia à Marx, chì hà riunutu a dialettica di Hegel. A basa di l'opere di Hegel, Marx hà sviluppatu trè lege, ma era u regula di a doppia negazione, rivisitata da un puntu di vista materialisticu, chì causò a maiò disputa. Certi seguitori di a filusufira Marxista coseu chì questa lege pò travaglià solu nantu à u pensamentu, u prucessu di acquistà formule cun formule. Perchè l'opinione chì a realtà hè sottumessu per questa liggi sustene una quantità di dumande. U regnu di a negazione duppia vi serà valida per l'esercitu ciclicale di sviluppà i fenomeni , chì sò caracteristici di a realtà soziale, è micca naturali. Cusì, a quistione di a liggi di negazione nigazione hè sempri aperta è d'interessu per i ricchieri.