U Jardin Botànicu di Ljubljana

U Jardinu Botanicu di Liubliana hè un locu predilettu per passighjà micca solu per l'abitanti di cità, ma ancu turisti, unu di i principii prublemi di a capitale. U nomu ufficiali di u centru scienticu è culturale hè u Garden Botanicu di l' Università di Ljubljana . A so peculiarità si trova in u fattu chì, da a so fundazione (1810), ùn hè mai cessatu di funzione.

A Storia di u Monumentu Naziunale

U Jardin Botanicu di Liubliana hè u più anticu in l'Europa di u Sud-Est. Hè un membru di l'Organizazione Mundiale di tali giardini, è u 200 anni anu marcatu da a liberazione di una munita rara. L'idea di creà un giardinu botanicu hè di u primu Alcove di Ljubljana - Marshal August Marmont è u primu direttore - Frank Chladnik. Lipa, pittatu da u sindicatu à u ghjornu di apertura, hè in crescente à questu ghjornu.

Dopu à u 1920, a gestione di u giardinu hà passatu à l'università statale di u paese, per questu quì u Jardinu Botanicu di Liubljana diventenu u dipartimentu di bioluggìa di a facultà di u stessu nome. U parcu hè un territoriu di 2 ettari. In u giardinu saperanu più di 4.5 mila arburi, piante è arbusti. Un terzu di quelli sò rapprisentati da a flora lucali, è u restu hè purtatu da parechji paesi.

Chì ci hè stimatu per i turisti?

I Jardinu Botaniku ta 'Ljubljana coopera cù i stessi urganisazioni in u mondu. Per mezu di l'esercitu di e persone chì travaglienninu, hè pussibule a priservà i razzi lucali rari, à l'equilibriu di u sistema biologicu.

Tutti i primi tempi in u Giardinu Botanicu pirdanu novi pianeti di Idrija, Kraina, Alpi e autri rigioni di u paese. Caminate per i cammeuti di u parcu, i visitori anu vistu:

Tuttu u territoriu hè divisu in novi novi. In più di l'altitudine, ci hè ancu un giardinu tematicu, induve i colti medicinali è altri. Ci hè ancu piscadori cù l'acqua è a pianta pàssula.

Informazione pè turisti

U Jardinu Botanicu di Liubliana hè apertu tutti i ghjorni da aprili à uttrovi: da 07:00 a 19:00, è da tutti i trè mesi d'estiu da ghjugnu à agostu - da 7:00 a 20:00. In winter, o più bien, da nuvembre à marzu - di 7:30 a 5:00. I visitori pudemu cumprà T-shirts, libri è i pianti cum'è souvenirs.

Hè necessariu per specifichi di u tempu operatore di ogni parte indipendente, per esempiu, un invernu tropicalu chì travaglia ogni ghjornu da 10:00 a 16:45. A fondu di tè hè solu da u marzu, è l'invernamentu di Tivoli hè chjusu nantu à i luni, ma in i ghjorni restanti travaglia da 11:00 a 17:00.

Quandu visitate, hè impurtante di seguità di e reguli ghjinirali. I piani sò dritti solu per i viandosi, perchè i veiculi sò pruibuti. Quandu visitare cù i ghjecari animali sò sempre una carta.

U prezzu di u bigliettu diventeranu secondu l'età è u nùmeru di visitatori, è dinò l'aria di u parcu. I pricichi deve esse spicciati à l'utturatu in u bilanzu o in u situ di u Jardinu Botanicu.

Cumu à u parcu?

U Jardin Botanicu di Ljubljana si trova in un locu assai còmicu, cusì ancu i turisti chì venenu à a capitale di l' Eslovenia per a prima volta ùn si ponu micca perde. Per fà à u giardinu botanicu pò camminà da a Presilla , in a riva di u fiumu Ljubljanica , è più tardi passendu u ponte vicino.

Trà turisti è residenti di a cità, altre modi di viaghju sò populari. Per esempiu, per bicicletta o bus No. 2, 3, 11, 23. À u Jardinu Botanicu ancu a Ljubljana in barca nantu à u fiumu Ljubljanica, è dopu in u ponte. Quelli chì viaghjanu in trenu, avete bisognu à fughjà à l'estazione di ferroviaria Liubliana Rakovnik. Da ellu ci vole à caminari nantu à a strada di Dolenjska à u casteddu di Liubliana.