U ghjornu di Siyatogo Nicola hè travagliadoru

Tutti noi, adulti è zitelli, amare vacanze d'invernu, chì portanu assai alegria è piacè, è nantu à Eva di l'annu anu rigali da Santa Claus. E sti festivi accumincianu da u ghjornu di San Nicolau u Mercatuur. Chì ghjè a data di San Nicolau o, quand'ellu hè chjamatu, Nicolau a Piazzu, Nicholas the Sinner o Nicholas Winter?

A storia è i tradizioni di a festa di u ghjornu di Nicholas the Wonderworker

Ogni annu u ghjornu di San Nicolau (invernu) hè celebrata da l'Ortodoxu di u 19 dicembre è di i Cattolici u 6 dicembre.

In a religiù cristiana ci sò assai santi, à quale a ghjente volte per aiutà in situazzioni difficili. Unu di i sante più venerati hè Nicolau u Mercatuur. St'omu era natu in una famiglia di cristiani Ortodoxi più boni ricchi è era u so figliolu è unicu aspittatu. Sicondu a legenda, da quandu i primi anni di a vita di San Nicola era chjuche di miraculi. Per cumincià à i ghjorni hà principiatu quasi sùbitu dopu à u so nàscita, è in ghjorni di sdighjunu u zitellu stessu refuseia u latte di mamma. Tuttavia, oraccede prima è guidò una vita solitaria, fà a scienza è spende tuttu u tempu in pensà à Diu.

Appressu San Nicolau, avendu distribuitu tutte e ricchezza chì i so parenti abbandunonu, à i poviri, accettò l'ordine è diventenu un predicadoru. Dopu fù elegutu vescu di a cità Lycia di Mir.

Ùn hè bisognu à nimu chì San Nicola hè statu chjamatu Produttore di Wonder: hà salvatu assai viti, hè cunsideratu cum'è defensor di i marineri, i vittimi è di i traduttori. A so misericòrdia senza limitata è a cumpassione per tutti i ghjente ùn l'hà micca permessu di partì in bisognu di qualcunu chì necessitava assistenza. In particulare San Nicolau hà amatu e zitelli è sempre pruvate à dà i dolci.

Dopu à a morte di Nicolau u Mercatuur, i so reliqui cumminciavanu à esplicerà un miraculu curatori, chì era una altra confirmazione di a so santità. Per tutti e varietà boni cumpagni chì Nikola u Mercolezmu cumpletu duranti a so vita, dopu à a so morte, sò stati classificate trà i santi.

Per celebrà u ghjornu di San Nicolau, a Maravilla hè stata cumminciata in Germania in u sèculu X. I dolci di u donu eranu dati à i studienti di l'uriginale in questa ghjurnata. Ci hè una paràbula per quessa St Nicholas Day hè celebrata duie volte à l'annu. Sicondu a ligenda, u campagnolu caminau vicinu à a strada, è a so carretta metta in u fangu. Capu ellu camminava à Saint-Kasyan in vestiti ricchi. E quandu u chjamatu aiutu di l'aiutu di Kasyan, u rimette, citatinu u fattu chì era in prumessa per u paradisu. Appena Nicolau passava attornu i campagnoli è aiutau a tirà di u carrettu, mentri era divintata in u fangu.

Ogni santi vinìanu à u Signore, è li dumandò à Nikolai perchè era tardu, è perchè so vistimenti eranu in fangu. Nicolau cuntò cumu hà aiutatu i campagnoli. Allora Diu hà dumandatu perchè Kasyan ùn avè micca aiutu, à quale ellu disse: Hà statu in prumessu per questa reunione è ùn pudia micca vinutu in ropa brutta. Allora Diu hà dicisu chì Kasyan seria prumessu per questu solu quattru anni dopu, è Nicolas the Sinner - duie volte à l'annu. Perchè u ghjornu di San Nicolau u Cumpostu di a primavera hè celebrata u 22 di maiu, u ghjornu di u trasferimentu di e so relazione à l'Italia, è u 19 di dicembre, u ghjornu di a so morte.

Invernu Nikola hè una festa prediletti per i zitelli. Dopu tuttu, ognunu sapi chì nantu à questa notte San Nicola prestarà dolci sottu u pilu di u zitellu ubbidientu, ma ellu ùn abbandunà nimu pò abbandunà una vignata invece d'un rigalu. Per quessa, ogni zitellu prova di guadagnà un rigalu di Nicola. Oghji San Nicola pò purtà sottu à u pillow non solidi documenti, ma ancu un ghjinuu o un libbru interessanti.

U ghjornu di San Nicolau in i chjese è i catedrali sò servizii divina di celebrazione. I matins sò urganizati pè i zitelli in numerosi cità è paesi. Diversi avvenimenti ben educati sò urganizzati per i orfani. U ghjocu coltu, libri, robba, è dinò u soldi sò trasfiriti à i pupulati d'orffanaghji è i furmazioni. Cusì tutti di noi ponu aiutà i zitelli in bisognu.