"U Devourer of Children"


In i paisaghji europei, prubabilmente, hè digià impussibule truvà una cità chì ùn era mancu una fonti. E Berna , a capitale di Suisse , ùn hè ancu micca esse. Ci sò parechje fontane in a cità è parechji sò pertenenu per u ciculu di i seculi XV-XVI. Dite qualche interessante assai.

Fountain "Devourer of Children"

Una di e fontane più antichi è famusi hè u "Devourer of Children" (Kindlefreserbrunen) in Berna . Hè stata custruita da un àrburu circa cinque anni fà in u quadru di Kornhausplatz, è quellu chì ferma quellu ghjornu, perdu à una nova forma.

In u 1545-46, a prima ricustruzzione di a funtana si era realizata, chì era guidata da Hans Ging. Una nova fontana di gialla di pietra è una scultura terribili brillanti hè chjamata semplice "Fountain in the Square" (Platzbrunnen). U nome chì hè stata à i nostri ghjorni, hè stata annunziata in u 1666. È oghje a fontana ùn hè micca solu un attrazzu memorable in Svizzera , ma ancu per u so destinatu.

Quale hè u "Devourer of Children"?

A fontana scritta ùn hè micca solu un corpu spontatuu di l'acqua per l'alegria di i zitelli. Questa hè una statua grande in forma di un cannibale giantinu devouring a naked child. Hà un saccu in i so mani, duva l'altri figlioli chì aspetta u so turnu. Nantu à u capu di u giant hè un caprettu scurdate, per quale si spargiu assai disputi. Questu quì nantu à a storia di u Suviu ùn hè un momentu educattivu pedagogicu.

Legends and tales

In u Medievu, quandu a prima versione di a funtana era stallata, i capelli accusati sò stati suldati da i Ghjudei chì eranu persecutati in ogni momentu. In questu, è in l'alimentu di i zitelli, una certa indiziazione di l'attività rituali fù vista.

Sicondu una altra versione, a fontana "Devourer of children" in Bern - interpretazione di l'idea di u grecu Chronos, chì si manghjò i so figlioli à pusà nantu à u tronu per rete u putere. Eppuru, probabbilmente, hè una figura mitica di un villinu o un ogre chì temia à i zitelli di "maestri" medievali. U pede di a colonna in un cercolu hè decoratu cù una prucissioni di orsi armati.

U "Devourer of Children" di queste ghjorni

Hè sughjettu, ma l'ogre-giant hà densamente intrutu in u mondu di a literatura cun a famosa famiglia di Jacques Szesse Il Lunatic (L'Ogre), induve ghjera un rolu impurtante. Oghje in u nostru tempu in u 2007 dicide di salvà a fontana è allargà u so travagliu. L'ogre statue hè stata sguassata da u pedestalu è restaurata per un bellu pezzu, tutte e cose falanu a tesoru di a cità 500 mila franchi.

Malgradu u nome bellu di a fontana è apparentemente attrattu pocu, a curiosità hà da u pedace. Ogni annu, migghiara di turisti anu da a fontaine per vede e fotografia personalmente u "Devourer of Children" mitologicu in u quadru di a cità di Berna.

Cumu per arrivà à a terribili fontana?

Pudete truvà à a Kornhausplatz Square da u trasportu N ° 6, 7, 8, 9 o nè bus No. M2, M3, M4, 9, 10, 12, M15, 19, 30. Prudituale tutti i funtani Bern sò nuvutu è puzzilati, più cà i vanzini è i turistici à qualchì volte.