U Castellu di Lekeu


L'anticu casteddu medievale di Lekeux hè unu di i grandi edificatori chì attruranu i vostri perspettivi cù a so architettura pocu cumuna. I castelli suecos sò generalmente cunziddinati per esse l'attrazioni principali di u paese , è Lekeu hè unu di elli una storia richia è esposizione.

Situazione:

U Casteddu Lekeu si trova in a pruvincia storica di Västra-Goeteland, vicinu à a piccula cità di Lidköping, in l'isula di Collandsø. A so volta, l'isula si trova nantu à u Vänern - u più grande in Svezzia .

Storia di a creazione

Per a prima volta in questu locu, u casteddu fù custruitu in 1298 grazzi à l'sforzi di Bishop Scar, Brinolf Algotsson. In u seculu XIV hè stata rifurmata, è in u 1470. U casteddu era duramente danucatu in u focu, è in u so postu una fortezza hè stata fatta cù 2 torres in ogni latitudine. In più, per parechji seculi, u casteddu hà cambiatu siddu parechji volte, trascendendu da una dinastia aristucratica à l'altru. U prugettu era cambiatu in constantemente, ma forsi u ristrutturazione più significante hà fattu sottu à u Cancellero di Delagardi in 1615, chì fici u casteddu una capulita di u baroque. In u 1684, riceve u nomu in onori di unu di i patroni. In u 1914 Leke fù trasferitu à l'amministrazione statali, è in u 1968 fù ricustruitu. Dopu u 1993, hè ricunnisciutu com'è munumentu naziunale, hè issa rispunsevuli di u Cunsigliu Naziunale di a prupietà di Suède.

Chì ghjè interessante nantu à u Leko Casteddu?

Prima di tutti, si nuta u locu assai pintorevicu duva u casteddu di Leko hè situatu. L'isula di Collandsø da un latu hè lavata da l'acqui di u Vänern Lago, è à l'altru hè u Canale Göta , à l'urlu ch'è opere crucero. Duranti u viaghju à u casteddu, u ponte se sente cum'è stava nantu à l'acqua. Allora si trovanu in una struttura antica è majestuva è cullate in spaziani spiuzzi, chì quellu chì hà e so propiu caratteristiche distintivo. Sò unificati solu per u fattu chì quasi tutta l'internu di u casteddu hè fattu in u stili baroccu.

Nta l'ùrtimi anni, parechji più di pezzi arti è mobilii antichi hanu tornatu à Lek, chì vìnniru vindutu in pochi in u XIX sèculu. Per quessa, l'esposizione hè stata annuncia U più interessu cumencia à u castellu di Leko hè rappresentata da:

À l'estiu, u casteddu di Leké hè apertu à i visitadori. Ci sò viaghji in difeenti lingui, parechji esibizioni di l'arte medievale è mudernu è l'opéra staging in u courtyard. Pudete piglià un passaghju per u casteddu, fighjate à u maravigliu giardinu, custruutu in l'idee di l'architettu Carlo Carova, o rilassate in un locu acquiertu.

Cumu ghjunghje?

Per accustà à u castellu di Leko, avete prima per arrivà à a cità di Lidkoping. Hè un aeroportu , una stazione di ferrovia è un molo, perchè pudete truvà quì senza prublemi di altre città di u paese. A distanza da Stoccolma à Lidkoping hè 290 km, da Göteborg - 110 km. In più di u casteddu, piglià l'autobus tour nantu à l'unicu ponu chì culligava l' isula di Collandsjo cù a terra.