Cultura d'Etiupia

Etiòpia hè unu di i paesi africani più inusual. U so antica origine, l'influenza di u Cristianesimu è u Ghjudaismu cuntribuitu à a creazione di una cultura unica di l'Etiupia, cù l'elementi di quale aghjustemu prestiti è acquistà. I residenti di u paese dispusitiva contru diverse destruzzioni è influenza di e forzi esterni, per a so a so civiltà hè stata cambiata da l'antichità finu à i nostri ghjorni.

La cultura di lingua

Etiòpia hè unu di i paesi africani più inusual. U so antica origine, l'influenza di u Cristianesimu è u Ghjudaismu cuntribuitu à a creazione di una cultura unica di l'Etiupia, cù l'elementi di quale aghjustemu prestiti è acquistà. I residenti di u paese dispusitiva contru diverse destruzzioni è influenza di e forzi esterni, per a so a so civiltà hè stata cambiata da l'antichità finu à i nostri ghjorni.

La cultura di lingua

Residenti di l'Etiupia utilizanu per a cumunicazione circa 80 difeenti lingui pertendu di gruppi diversi: Omot, Kushit, Hamitic, Semitic. Statu hè cunsideratu cum'è Amharic, parlatu da l'abitanti di a parti cintrali di u paese. Dapoi u 1991, sicondu a nova Custituzione, in i scoli primari in Etiòpia, a struzzioni hè guasgiata in a lingua nativa. Inoltre, i zitelli da i primi anni si cumincianu à amparà l'inglesi, per quandu tutti l'abitanti si facenu più o menu espresu in sta lingua internaziunale.

Persone etiopi è tradizioni religiosi

A Cresia Ortodoxa Ethiopia hè statu duminante di u IV seculu, quandu, cù a benedizzione di u regnu di u paese, i frati di Tiru hà principiatu per pridicà à i cristiani di a residenti lucali. L'Ortodoxa Etiopi hà unitu a fede cristiana in Diu, i Santi catòlichi è a creda tradiziunale africana in u diàvulu è l'spiriti. Etiopi creanu divinimentu è astrologichi. Amparate oghje dumilmi è u venneri. Oghji ùn sò micca di manghja carne è prudutti di latti.

Letteratura

Tradizionalmente, a literatura etíope hà una orientazione cristiana, è i manuscritti antichi truvanu traduzzioni di l'opere cristiani grechi. In seguitu eranu supplementati cù descrizzioni di a vita di i santi. Circa appressu à u XV sèculu appareru i libbra apocalyptica "Secrets of heaven and earth" è altri. Finu à a fine di a Siconda Guerra Munniali, a literatura d'Etiopia era solu cuncentrata solu nantu à traduzioni di travaglii religiosi. Sù appressu, i scrittori appressu, chì anu accuminciatu a tuccallu nantu à temi di moralità è patriotismu in i so opiri.

Musica

I radichi di a musica etiopi partenu finu à u cristianu orientali è ancu di u mondu hebreu. Passali vucali etiopi sò melodichi, ma ùn sò micca avvisati da eterni europei, postu chì a musica hè cunsidarata pentatonique, è micca diatonic, più familiale. Certi chjamani a musica tradiziunale di Etiopia è ancu u trance.

A cultura musicali di Etiòpia hè intigrata cù a musica di ballu. Da più frequenza hè gruppu (donna è maschile) i balli: travagliu, militari, ceremimonale. Un ballu Etiopiu unicu è un ascista - pò esse vistutu in qualunqui bar o ristorante in u paese. Righjàtu sottu l'accumpagnamentu di i strumenti antichi, stu ballu entretenitu spessu prende un veru francu eroticu.

Reguli di cumpurtamentu in a societa è a cultura di a cumunicazione

In Etiòpia, un omu è una donna cumplizanu i so roles definitu in a società. Allora, un omu riprisenta a so famiglia fora di a casa, è una donna hè rispunsabiliziosa di crià i zitelli è di tutte lecite. I parechji sò più strette à e donne chì i carusi. L'omi anu più libertà in tuttu ciò chì femine.

Rougeti naziunali

Residenti di l'Etiopianu accèricamente vigilenu i costi di i so antenati. È à questu ghjornu in i festivi religiosi, i Etiopi vèstinu in vestiti naziunale, chì include include:

  1. Shamma - un grande cutolo bianco di tela di cuttuni brodate cù mudelli colore. E donne è l'omi l'ponenu. Sicondu a situazione, hè purtatu diversu: nantu à e spalle o cumpressione tutta u corpu, sughjendu solu i fasgioli per l'ochji.
  2. Kabbah - un capo satinatu cù una cappucciu, addisatu cù fringe, hè posta nantu à a fudda.
  3. Pantaloni bianchi stinati o pantaloni - robes per l'omi,
  4. Una longa (à u puntu) hè una donna grossa per a donna.
  5. U vistimentu di pelle, cum'è una burka, hè oghji popular in i lochi altri.

In Etiòpia, ci anu ancu tribù in quale ùn hè micca abitudine di valdi. Accittà sò adducate cun tatuati.

Major Holidays

U paisanu celebre e vacanze grandi:

E tradizione di e tradizione di l'Etiupia

U casu Etiopi mudernu hè quasi uguali di l'Europa. I giovani dumandanu l'accunsentu di casu di i so genitori, ponu vistimenti europei per a vanda, si mariteu in a chiesa, è dopu a realizazione di stu sacramentu, l'anziani è a cunvidenza organizanu una festa.

Questu ùn hè micca stata manera chì a vuta si realice in parechji tribù d'Etiopianu. Per esempiu, in a tribù Surma, i giovani ci anu a lotta nantu à i pesti pà a sposa. Questu ritimu hè chjamatu "donga". In ocasioni, tali battalji pò fin'à tragichi.

È a sposa, per esse dispunibule per u grou, avissi preparatu pè u matrimoniu durante sei mesi. À questu tempu, a zitella hè trasfurmata da u labellu più basso è inseritu in un discu specialu fattu di terracotta, dopu a rinunzià i dui denti minori. Aos gradualmente, u discu hè dilate, è da l'ora di u casu pudendu alcuni un diametru di 30 cm. Questu significa chì a dote di sta casuzza hè assai ricca, è a labra tippu prutesta a bride da spiritu maligni. Eliminà si pò permessu solu à notte o per manghjà.