Tiamat - a furmazione di u caosu mundiale

In a mitulugia Sumeria-Babilonia, a dea Tiamat hè cunsiderata acqua di u mari. Idda, cum'è Abzu, u diu di l'acqua fresca, dani nascita à altri dii più ghjovani. U prugramma era parechje à un leone cun alluminatu cù a cuda di u paese. Hè stata rintraduta cù un stomacu, cunfettu, collu, capelli, occhi, nostriuli è labbra. Marduk da questu corpo hà creatu a terra è u celu.

Quale hè Tiamat?

Per un bellu pezzu, in Mesopotamia, quandu ùn ci era nisuna forma è règula, parechji sani. U primu - Apsu, un masciu, pigliò l'acqua fresca à i so bòbiti. U sicondu hè a femmina, cù l'acqua mannata, chiamata Tiamat, a patrona di u caò. Sicondu a legenda, Tiamat hè, sicondu a mitulugia, un dracu cù fangs di lionu, mandibula di crocodile, alas bat, lizard pani, pezzini d'aguila, u pitonu. Questu depostu l'antenatu di i babiloniani antichi.

Tiamat - Mitulugia

Dapoi u tempu anticu, a ghjente sanu chì a Luna afecta u mari. Tiamat-dimoni era una dea di Luna, u so cultu era annullatu da i tempuranevi di u sole. L'abbitanti di u periodu Mesopotamianu usanu u calendariu creatu da Madruk. Tiamat - a dea è si stete, ma micca supremu, anche si continuò à fà sacrifici umani.

À u tempu, a matriarchi hè statu sustituutu da u patriarchicu, era necessariu di cambià i dii. L'imagine femminile anu passatu à u sfondate, sò diventati dimònii. Tiamat hè un dimoni, l'embodiment di u malu in a forma di una serpente. U u novu divinu era Bel-Marduk. Hè rimbionatu u prugginariu, accusendu di e cose scatite. Ma nantu à questu l'abbia di a dea ùn finisci. Hè stata resuscita, perchè dopu murì à e mani di Archangel Michael.

I figlioli di Tiamat

Ddiu di i fiumi freschi è i rivolti Apsku è a dea di u caiu Tiamat hà unitu per creà altre dii è l'universu, ma i figlioli ùn ubbidenu micca, per quale l'Apsu decidiu di scherzi. Hà amparatu di l'intenzione malefica, è per esse salvati, accunsenu cù u diu Eyja cun l'assassiniu di u so babbu. Tiamat, a mamma di a bughjura, ùn vulia micca tombu u zitellu, ma quandu Eyya trattatu cù l'Apsu amatu, hà prestu a lotta cù elli.

Prestu Tiamat avia un novu amante Kingu. Cù cun ellu, a dea nascita millaie di muntagni. Dui diesimi, i zitelli di l'antenatu, ùn si pruvate micca per entra in battaglia cù ella, ma un ghjornu u figliolu di Eyah, u diu Marduk decide di sfida u dragone. U figliolu prumittìanu chì si guadagnau, sarà rè di i dii. Dopu aduttò. Hà fattu una reta, pigliò u Re è altre monstre da ella, incatinatu in cheni è i lasciò in l'Infernura. Dopu chì, in una lotta cù Tiamat, l'hà datu uccisu, avendu creatu da una parte di u so corpu u celu, da l'altru - a terra.

Tiamat è Abzu

Tiamat hè a dea di u caosiu, u so maritu Abzu hè u diu di l'acqui suttane. U so matrimoniu hè apparevutu in un tempu quandu l'acqua fresca accuminciò da a prufundità di a terra. Noè (Enki) manda Abzu, crede u bagnu da u buchja. Questu significa chì l'acqua di u golfu torna à u cunchju è a terra si drena. In novu, i novi pirsuni pareanu nantu à a superficia. Dopu à a morte d'Abzu, Tiamat faci u mondu Kingu. Addiventa u capimachja in a guerra frà i ghjovani ghjinirazioni. Allora piglià u postu di a siconda era di Tiamat.

Tiamat è Marduk

A saviezza è a curazione di Marduk sò ditti in parechje chronichi è miti. Pintau una chjama, cun quattru ochji è l'occhi. In u so regnu, ci anu l'uragani è i spranguti. I sacerdoti Babyloni anu cunsideratu cum'è elettu di i dii. In u so onori ci sò prete processione solenni. Ellu, all-putenti è bravu, partiu à battaglia cù l'antichi dii. Eranu ingerati da e so forza, ma ellu era capaci di scunfitti è creanu a so propria ordine in u mondu. U corpu di Tiamat, chì dà a nascita a vita, fù distruttu da Marduk.

Hà cuglì tutti i muntagni, mette a prima mullerna di Kingu è preparatu pè a battaglia. À a dumanda di i dii più ghjovani, Marduk funu à battaglia. Hè armatu cun una batuta, riti è prufeta. In u venti è e timpeste andonu in una reunione cù Tiamat è i so monsters. A battaglia era terribili. A dea circamu di distrughjini l'inimitariu, u fucumberanu, ma turnò à esse più astuzia. Cogliu a riti, Tiamat l'intarrò, è l'hà dettu. Allora pigliò una freccia in u corpu. Allora cù Tiamat hè in più. Dopu questu, hà facilitatu cù e so monsters. Unipochi pigghiaru u prigiuneru, altri fughje. Marduk era u guvernu assolutu.