Spaziunale persunale

L'espazio persunale hè a distanza da quale una persona pò cumu cunfidalla cun altra persona. U viulazione di i frontiere di u spaziu persunale hè subconsciente percive cum'è manifestazione di l'aggressioni, per quessa hè spaventatu per una persona per esse in una muntagna (un autobus à l'ora di cursa). L'più famiglia di l'interlucutori, più chjucu, a distanza pò esse frà elli. Ma chì pò esse più vicinu ca a rilazioni di i cagiuni, chì tipu d'invasioni di u spaziu pirsu putemu dì in questu casu?

U spaziunale persunale in una relazione hè una necessità?

In u matrimoniu, i frontiere di u spaziu persunale sò sfurciutu, qualcuni ùn sanu micca capitu perchè a donna (maritu) deve bisognu di tempu per ella stessu, un locu induve puderete esse solu cun sè stessu. E, in u risultatu, i cumandamenti cumminciaranu à annunzià ogni minuta di assenza da casa, cuntrollate i telefoni, u messagiu persunale è i disputa relatati à sta pressione. Hè ricurdatu chì in a relazione hè moltu non solu per invadiscia u spaziu fisicu persunale, ma ancu per viugnate e fruntiere di l'esfera di l'informazioni. Questi distretti deve esse respetavule, postu chì e dui avè anu u dirittu à a privacy, è una perdita completa di libertà serà perceivedu assai dolorosa è, à a fine, dà a rupture.

In osservazione di e frontiere di u spaziu fisicu, simu l'inviolabile di a tavula di travagliu, i cose personale, u rispettu di i costuli di a nostra seconda parte, u tipu di temperament è e caratteristiche fisiulogichi di l'organisimu (hè inùtu di dumandà a "curone" di l'attività exuberante prima di a matina). À u sicondu gruppu di cose chì avissini esse inviolate, pudete puru include un hobby, l'occasioni di cumunicà cù l'amici è l'autore realizazione creativa. Per quessa, a mòglia, esse dumandatu u so maritu per abbandunà a pesca è a voglia di travaglià cù l'amici, rudye invade u spaziu persunale di un omu, chì ùn pò micca perdu un rejetu chjuche.

A psicologia dice chì i frontiere di u spaziu persunali si deve rispettatu in ogni casu. Ùn pienzanu micca chì queste cunfini pò distingue l'espunenti di l'altri è distrughjenu a famiglia. Questu hè micca cusì, à u cuntrariu, una attitudine rispettu (à ùn esse cunfusi cù l'indifferenza) à i bisogni di l'altri feranu a famiglia forte. S'è pruvate à riintà à tutta a vita di u to cumpagnu, pudete solu "strangle" à l'amore. Vulete dà un rapportu à qualcunu à qualsiasi di i vostri passi, chì l'avete trattatu comu un zitellu involuntariu?

Chiddu chi determina a dimensione di a zona di u spaziunale persunale?

Per fà relazione armoniosa, hè necessariu di determinà e fruntiere di u spaziunale persunale. In tutti i persone, sò distinti, è dependu di assai fatturi. I momenti più impurtanti chì anu influenatu a dimensione di a zona di u spaziunale persunale, pudemu nome di seguità.

  1. Tipu di caratteru. L'introverti avianu bisognu di più privacy, a più minima violazione di e fruntiere di u so spaziu pianu pò conduce à una forte reazione negativa è ancu un colpu nervuu. Extraverte ùn anu micca limite chjaru di u so spaziu è ùn capiscenu micca chì altru si ricusanu di fà i ferdi in tutti i spazi di l'anima.
  2. Ughjettu di residenza è naziunalità. Residenti di e grande cità di u nascita ùn anu micca un grande spaziu persunale, perchè stà in un densu corpu umanu attuali nantu à elli micca cusì depressantly cum'è nantu à l'abitanti di a pruvincia.
  3. Stufa di fiducia in sè stessu. A menu quantu una persona hè cunvinta di e so capacità, più U spaziu pianu chì hà bisognu, è più forte u muru hà custruitu da ellu.
  4. Tradizzioni famigliali. Se una persona hè abituata per u fattu chì a nurmale, i chjappi telefonii ùn sò micca un segretu à qualsiasi membru di a famiglia, dopu avè principiatu à custruisce a so propria relazione, ellu dumandassi a listessa operezza di u socie.
  5. Sì capite chì i vostri e l'idee di u partenze di u spaziunale persunale ùn fate micca, invece una conversazione calmata è minima. Avete bisognu di spiegà picchè qualchissia cose sò assai impurtante à voi, è certe ùn importa micca è cun entrugliu intolleranu u desideriu di u cunjunore.