Persulana di Persson


A villa di u Consuli Persson, chì hè ancu cunnisciuta da a villa di Essen, hè unu di l'attraversu di Helsingborg . U custruitu hè situatu à livante di a intersezzione di South Street è South Main Street è hè circundatu da un parcoso frondoso.

Architettura

A villa hè stata custruita in u 1848 per u cunti Gustav von Essen da l'architettu Gustav Frederick Hetch. Da u 1883 à u 1916, hà vicinu à un impegatore è puliticu, u Cònzulu Nils Persson. Dopu à a so morte in u 1923, u figliolu di u cònzuli prisenta a villa à a cità di Helsingborg.

A villa hè fatta in stile neoclàssica è ùn hà micca cambiatu assai da u ghjornu di a custruzione. Questu hè un edifici rectangulari cù parechji punti protuberanti. L'edificu hè trè storiede, cù una facciata coperta cù gesso gialli grutti è bianchi, cù un sotano è un pianu sanu. I cunfini trà u sotano, u zanquetu è i terre di l'altitudine sò marcati cù corniches. A facciata di u secùu è terzu pianu sò lisici è puliti. I sirvizii di u sicondu ghjuvendu sò largamente archede, è u terzu - anu un grandore ligeramente più chjude. L'intrata hè straggliu di fronte è decoratu cù e culonni, sopra hè un balconu cun una fossa falsata. In u latitudu sudu ci hè una entrata à u sicondu pianu, una scala di metallo ci alloghju.

U Cònzulu di Persson in a so vita

Cònzuli Niels Persson comprà a casa in u 1883 è hà vivutu finu à a so morte. Hà fattu mudificà, hà detta l'edificu un stemma più mudernu, aumentatu i finestri in u sicondu pianu:

  1. In u primu pianu eranu uffizii di a pianta phosphate è di Persson stessu. In u top floor hè a chjappu. L'internu era tipicu per questu tempu: mobili scuru è tessuti pompi.
  2. U salone nantu à u mezzu di pianu era furnished with furniture da pear tree, tapizzatu in seda russa. U parchjianu urdinariu era cuparti cun una catifa grande. Circundenti era una sala di cena cun u mobili d'olu cù una tela marrone.
  3. Persson era una persona sociable è utilizzava a villa per i festivi è partiti, induve l'imprese eranu invitati à 60 persone. A vittura era guidata in una piccula sala di cena cum'è un buffet, è in una grande sala di sala eranu arranzii.
  4. I ospititi amaru u giardinu. Hè strata gattivi, giarini, fragole, ciliegie, prugna, pereddi, nuts. Ci era ancu un invernamentu, induve u racina, u ficu, i pezzi sò stati cultivati. A ghjesgia di tennis fù custruita in u giardinu.

Quandu u figliolu di u culi accadiu a casa à a cità, a so cundizzioni era di mantine u nome di a Villa di u Cònzulu di Persson.

U scopu di a custruzzione hè ora

U cunsulsu di Persson hè oghje un campus universitariu. In u terzu piattu di l'edificu sò uffizii di l'associazione studente di l'Agora, Helsingborg Spex, l'associazione di l'affari di l'affari di l'Aranda è u coru studiente. In a second floor hè una sala di cunferenza. In a pian'erta sò hè un club di cummerciale è una sala di scontra per 70 pirsuni. In u soterranu hè una cucina completamente assicurata è ùn ci hè un restaurant.

I posti di a villa sò usati per i cunferenzi è e cumerci.

Proteczione di u patrimoniu culturale

U 18 di maiu, 1966, u Cunsigliu Naziunale fù dumandatu à ricanusciri la villa di u Cònzuli Persson cum'è un munumentu naziunali di Svezia . 16 di jinnaru di 1967 stu successu hà fattu u locu. Avà u prughjettu hè tutatu di u statu: ùn pò micca esse mudificatu, ùn pò micca esse cambiatu in l'apparenza è devi riceve manutenzione regulare da i patroni. In u 2001, e regule tornanu più duru, a prutezzione era allargata à terrazzii è territorii contru.

Cumu à a villa di u Cònzulu di Persson?

Pudete ottene u mira di trasportu publicu. Un bus stop Helsingborg biblioteket si trova 120 m da a villa di Persson. Stoppule in riti 1-4, 6-8, 10, 26-28, 84, 89, 91 è 209. Grazzi à questa variità, pudete ghjunghje à u locu da ogni distrittu di a cità.