Se u cunsigliu fù pigliatu da sorpresa ...

Cù l'acchèttu di annunzuri, quasi tutti e donni facianu a preoccupari: chì se u nascita inesperu in un locu impastatu? A futura mummia in l'ultime semana prima di u prugramma mistu hè scantu di abbandunà a casa una volta, ma dopu chì nimu hà abbandunatu l'attività di a casa (vai à l'ultramarino, salvà soldi per pagà l'utilità, etc.) è esce per un caminu ùn hè micca sempre accumpagnatu da cuniatura o quarchidunu propiu.

Situazioni quandu una donna chì dà nascita per una ragiuna o un altru ùn mancà più di entre in l'uspidale varia. A menudo, nasciti principiani prematuriamente , mentri una donna embarassada hè nantu à un viaghju o da a cità. Inoltre sò parechji dispunimenti veloci , quandu u prucessu di partenza iniziale di nascita, u passaghju di u fluidu amnòticu è a liberazione di u fetu duva dui à trè documenti di minuti. Per guardà l'autore cuntrollu in a situazione creata hè impurtante per a vita di u zitellu, è per a salute di a nova mamma.

Mantene à voi stessu!

Uni simanii prima di a distribuzione di u duttore, quandu duvete purtà, pigliate cun voi:

U partitu cumminciò fora di a casa

A linea di cumpurtamentu deve esse da secondu in a cumpagnia di altre persone o in solitude. Se ci sò parechje persone, assicuratevi di cuntattu cù l'altri cun una dumanda di aiutà. L'assistente di vuluntariu dumandà di chjamà una ambulanza, stà un taxi, arrivanu à l'uspidale. Avete statu solu? Prima di tuttu, calma! Marcarate u numeru di emergenza, indicanu claramente induve hè. Hè prubabile chì puderete ghjunghje à a salute di maternità cù l'aiutu di e persone care o grazii à l'azzioni mobili di l'ambulanza.

Ùn avete micca u tempu in l'uspidale

L'acque s'alluntanìanu, i tentazioni di principesità, è ùn avete micca u tempu d'avè l'ospitalu, cumu esse in una situazione strazievale? Sè vo site in casa, allura tuttu hè un pocu simplificatu: duvete l'acqua, renda bianca. Quandu fora di a casa, usa u fruttu sterile o ancu i vistimenti. Cumpressate a vulintà è agisce cunforme cù l'algoritmu:

  1. Scaricate u corpu di a ropa.
  2. Pigliate a manera cusì chè cumu: a mezza ghjocada, affacciata à daretu à qualsiasi oggettu propiu.
  3. Pone a ritmu di respira, respira in riflette è rilassante. Respire à u nostru bocu, exhale à u to bocca. Quandu si avvicinavanu, i tentazioni sò deve rinviate per respirarghju tempu è spessu.
  4. Se u nàscita hè in presenza di un assistente, ùn esitò micca à dumandà à cuntrollà a sorte di u babbu so manera chì pò piglià u zitellu. Hè un pocu più difficiuli di piglià u zitellu stessu. Ma hè pussibule! Dopu a testa di u babbu si prisenta ligeramente è piace una manu sottu. Aghjunghje elli à u zitellu hè inacceptable! Dopu a liberazione di u ghjudizioru, fate cura à u collu, perchè ùn ùn hà micca un cordone umbilical. A bisogna debite esse cura cù cura chì u zitellu ùn manca a so suffocate.
  5. Hè necessariu di neve a bocca è u nasu di u zitellu da u molu. A bocca hè pulita cù un impannu imbulighjatu in un pezzu, u mucu deve esse chjappu da l'arcu nostru di u nasu.
  6. I medichi sò da cercà? Basta cumu u zitellu annantu à u to puddu, cogliu cun qualcosa calidez. Se ùn ci hè nudda spiranza chì ci esse una ambulanza in un futuru vicinu, piglià u cordone umbilical. L'arba cundiscente cun un bandage, filu di tissutu in cincu piazze, Tummy 5 cm, è u vinu di u nuvellu di u filu, facennu un indentazione di 5 cm in più. Intra i dui fasciati chjorte u cordone umbilicale cù un cuteddu o tiseiari. A cut of the cord umbilical preferibile serà trattatu cù iodu o un liquidu chì cuntenenu alcista.
  7. Hè impurtante chì u sicuru sia fora. Per fà questu, avete bisognu à strain un pocu, è a placenta sera fora. L'ultimi si deve esse priservatu finu à chì i medichi arrivanu, affascinati in tissuti o di carta.

Ancu se u nascita succorsu in cundizioni estremi, a mamma è u zitellu deve esse tastatu per l'esercitu per esame per un medico!