Museu di Guido Gezelle


Circundendu a cità belga di Bruges dicenu chì hà più musei di casi. Unu di elli hè dedicatu à u poeta predilettu di i pirsuni fiamili è hè chjamatu u Guido Geselle Museum (in Olandese, Bruggemuseum-Gezelle).

U bastimentu si trova in a strada di u listessu nome in una piccula casa bella fattu di ladrone rossu. U 1 di maghju, in u 1830, Guido Gezelle nascì è passò a so zitiddina. I so genitori eranu traballatori semprici: mamma - un agricultu, è babbu - un jardine di cità. Hè u primu pueta flamishu, postu chì anu iniziatu a poesia in questa lingua ùn esiste micca.

Quale hè u pueta Guido Geselle?

Guido Gezelle pussidia unipochi lingui è in un tempu era cunsideratu unu di i più bè cuntzignatori di i testi germani muderni. Hà travagliatu cum'è un sacerdotu cattolicu, per un longu tempu era vicediretore direttore di u seminariu teologicu, è era statu prumuvutu è numinatu direttore. U poeta era ancu un folklorista, filistillu, filologo, era membru di l'Academia Reale di Letteratura e Lingua.

Quandu in u 1880 un nuvellu u novu guidatu di Nieuwe Gids nascit à l'Olanda, è Van Nu en Straks aduprendu in Flanders in u 1893, solu solu Guido Gezelle hè statu ricunnisciutu cum'è un capimellu innovatore è littirariu. I so poema immediatamenti si fôru popularu è hà avutu una forte influenza nant'à u sviluppu di a literatura occidentali-Flanders. Un altru mèitu di u pueta hè a scola chì hà fundatu per i poeti flamish. Cumu Geselle hà cuntribuitu assai à a storia di u sviluppu di sta regione, a so casa di Bruges hè diventata in un museu dedicatu à a vita è u travagliu di u poeta. Quì tutti i documenti è i libri sò stati culligati, chì permettenu i visitori à seguità a creatività è a vita di i pezzi favoriti di l'autoru.

Descrizzione di u museu Guido Geselle

In u Guido Geselle Museum in Belgio ci sò parechje camere furnished, cù un scambiu riservatu di i tempi di u poeta, in u quali u labirintu hà travagliatu è campatu. Inoltre quì hè una cullizzioni di manuscritti. Inoltre, una esposizione hè tenuta in a stanza dicendu à i visitori nantu à l'arti di a parolla stampata.

Nantu à a quadra in fronte à u museu ed era un munumentu, chì fate un poeta à età ghjovana. Hè stabilitu postumamente è, à questa data, hè cunzidenza pupulari assai famosa da l'arti è di a storia. A creazione di a figura hè stata fatta da u sculturista talentu Belga Jules LeGae chì, in u 1888, riceve u Premiu Roma. L'estatua era fattu di bronzu. Hè stallatu annantu à un picculu monumentu, nantu à quali letteri gelli eranu stampati cù u nomu chjamatu di a chjave. In u 1930, l'apertura ufficiale di u munumentu, è in u 2004 u nome di Guido Gezelle fù numinatu u quatrate nantu à quale stà u majestu scultore.

Cume accade à u museu?

Per fà à u museu pudete cù trasportu publicu , un alloghju cumunitatu o un taxi à a strada Gruuthusestraat 4. U prezzu di l'admission ticket per adulti è zitelli hè u listessu è hè quattru eurò.