Luce per i piante

Un prerequisite per e crescenu di e piante hè lumera abbastanza. Ma chì hè a so significazione per i rapprisintanti di a flora?

L'impurtanza di luce per i pianti

Luce hè involvena in a fotosintesi. In questu prucessu, per via di reacquaccii fotocimiati da l'acqua è di l'oxidu di carbonu in u lume cù a participazione di a clorofilla, sò sustinuti sustanzi urinti. I permettenu a pianta per crecià, è pusterità è fruttificà.


Quale lume hè megliu per i pianti?

In diverse pianti, e bisogni di a lumera diffirenu, chì hè spiegatu da l'urighjini è di l'abitati induve a so patria. Basatu nantu à u tipu di pianti ligeri, i rapprisintanti di a fauna sò spartuti in:

Di sicuru, certi pianti sò suffirenzi di luci naturale di luminosità medievale. Ma ci sò ancu e caseifici, senza pretensioni di a luce:

A quantità di spazii "residenti" venenu da rigioni àriidi, induve u ghjornu di luminosu dura 16 ore, per esse precisanu l'illuminazione artificiale. Lampi elettrici sò usati cum'è luminu supplementu per i pianti interni. Ma a luci ùn hè un uniformu, postu chì i so raghji anu diversità di onda. Ma l'ispettru chjucu selezziunatu di lumera per i pianti hè ancu impurtante: sò utili per raghji rusulini, ananas, blu e viole. Pensemu varianti di l'illuminazione artificiali pruvinendu da un spettru luminicu:

  1. I lampi incandescent emissini raghji rossi-gialli, sò inefficiusi è impegni.
  2. Lampi fluorescenti sò dispunibili in diverse versioni di l'ispettru: russu è blu. Hè efficacenti, ecunumia è affidàbbili.
  3. Li làmpiu di halide di metalli travagliendu in u spettru blu.
  4. Làmpiu di gascinu (arc), chì travaglianu di steam sodium o gas halide di metallu, sò efficace, putereziu è ecunomicu, anu un spettru differenti di illuminazione.
  5. Li lampi di mercurità emissini spettru viulenti è blu.
  6. I lumi di sodiu d'alta pressa sò assai efficafenti, emettenu u lume giallu.
  7. Lampi LED sò economicamente prufitti.