Libertà di a persona

Libertà hè un modu di vita chì tutti puderanu ellu stessu per ellu stessu. Sartre hè un pensatore francese, hà dettu chì a libertà ilimitata riani in u mondu internu di l'omu, ma in relazione à a libertà esterna, ancu in e lege moderna di u mondu, ci sò assai contradicenzi. Cusì, in a Dichjarazioni di i Diritti umani, articuli nantu à a libertà di u statu indipindentu chì una persona hè liberata d'esercimentu liberu è l'unicu chì devi esse attentu è l'observazione di i dritti di l'altri populi. Hè u stessu, u cuncettu di l'esseru in a so sucità fa impossible a libertà assoluta.


A realizazione autore di personalità

A libertà cum'è una prublema per l'autore realizazione di a parsunalità arise quandu una persona rializzeghja i so cumpetenze, i talentu, i cunniscenze, determinendu in quali settori poni applicà, è a sucetà ci dà l'oppurtunità. Ma chì, in fattu, ponu liberta a socia?

Quandu a satisfaczione di i bacienzi umani baschi in l'alimentariu, a robba, a scienza, u spaziu, u trasportu, u più altu hè a cultura è a libertà di l'individuali, a più morale chì a rilazioni trà i populu, più grande l'abilità di i pezzi di pensà à l'alta. Dopu tuttu, solu uni pochi geniuses pudendu cun stomacu famu, senza refuggiu è amuri, pensanu nantu à l'affari maiori, scuprite qualcosa, studia è diventate vittime, è geniuses. A società deve esse funziona de questa manera chì ogni persona mediana hà u dirittu à a libertazione di scelta di a parsunalità, è per questu, hè solu bisognu di esse furnitu cù cundizioni per un creazione morale.

Sò guidati da a nicissità, per questa propria ragiuni, libertà è a nicissità di l'individuu, cuncetti inseparabili. Un filosofu hà dettu chì a libertà hè a necessità cognitiva, perchè è guidati da dui tipi di necessità: l'identità, chì ùn avemu micca cunnisciutu è cunnisciutu, a volte è l'omu pò elle.

U cuncettu di a libertà assoluta hè o utopia o arbitrariità. Dopu tuttu, a libertà imprudata di unu, significhe l'oppressione di i dritti di l'altru.