Liatris - pianta è cura

Liatris pertenece à a famiglia di Compositae, vene da l'America di u Nordu. Questa bellissima fiore fiurentina perenni hè una quaranta etataria è ghjardinarii chjamanu una "stella ardenti". Liatris hè diffeente di i corsi simili in chì i fiori nantu à i pedunculli in freccia formanu da a cima di u piuma è a fiuranza cuntene di u lugliu à agostu.

Liatris: lagnu è cura

A pianta chì liatris si pò esse in l'area solidi aperti è in parti sombra, postu chì a temperatura di l'aria ùn ùn hà nisun significatu specialu per questu.

A pianta sviluppa dinò in un terrenu neutru, solitu, riccu di nutriente è buccatu. In a terra damp è pisanti, u risiziu di u fiore hà da pudè.

L'acquadrante hè necessariu moderatu, evitendu u nfermellu di u locu è l'stagnazioni di l'acqua. Liatris serà abbastanza è acqua di acqua.

Duranti u crescite intensu è di u fiori, hè necessariu di furnisce regularmente cù fertilizzanti minerali: in a primavera - fertilizante di nitrogenu, è in l'estiu - fertilizante fosforicu-potassiu. A l'fiore vi ben tolerata l'invernu quandu avete bisognu à fà u fertilizante di nitrogenu à a fini di l'estiu. Per un esempiu chilore è più spessore di u Liatrix, u tarritoriu à l'arbureti chì ciuriscenu ci vole à esse coperto cù una strata di compostu di 5 cm, è se u palettu verdi brillanti cumincianu à alleiscenu, hè necessariu di fà fertilizante di nitrogenu (20 g per 1 sq.).

A tutta a cura di a fiora hè a sfrutta è u taglio di i inflorescenu siccati. Un terrenu solidu ùn pò micca, perchè u so sistema di e razzi hè situatu vicinu à a superficia di u locu. Hè megliu per mulch. U sughjettu sottu à l'arbureti hè lavata, chì porta à a denudazione di u risidiculu, per quessa necessa una piccula annata di arbusti o sprinkling terra addiziale per elli. In e diverse spezii di Liatris, l'altura di i vignetti eranu diffirenti (di 45 cm à 2 m), perchè se ne necessariu, deve esse ligata à u sustegnu.

Liatris viaghjà cumbatte l'invernu si l'arburi sò cuparti da una strata di compost rottatu à 10 à 15 cm in altu.

Liatrice - riputazione

Ci hè dui maneri di ripruducerà Liatrice: da e so pezzi è à dividendu i tuberi (risicomes).

Quandu si cresce a Liatris da e zicchini, u spike di fiori sultaneghja solu in u sicondu terzu annu. Fate cusì:

A manera più faciule hè di multiplicà a Liatrix dividendu l'arbulu in un tubicu. Una volta in trè anni di maghju o d'agostu scupreranu l'arbureti, dividite è fugliali in furmagliu dispostu cù l'aghjunghje à u compostu, i tuberi si deve sviluppati à una prufundità di 5-10 cm, mantendu una distanza di 30-40 cm.

Leidris

Li tubaturi di Lytrice sò danati da un scherzu, un macchina strisce, più spessu caracili. Per dispaccià l'insetti in terra, pudete utilizà insetticidi chimichi, scattering à l'arbuli di Liatris è contru i babbalu use trappe speciale è cinghie.

Liatris in u Garden Design

Una fiore di lyatris si spiaghjanu bisogna annunziate nantu à i ciucieri , mixborders , rockeries . Per piglià un grande è bellissima ghjunde per l'arburettu per esse pruduciutu in un cercolu. Sì, aiuta cù Liatrice, pianta verbena, phlox, brouner e altri fiori, pudete piglià una bella cumpunimentu. Lias si pò cunse appressu tutte e fasgii, cum'è longu o elementi di paisaghji.

In più di l'usu di lias per aduttisce u giardinu, hè ancu usatu in perfumeria (per creà fragranti), cosmetologia (com'è tònicu) è medicina (cum'è curazione di malaria è qualchì malatie di trasmissione sessuale, un diurettu eccellenti).