Ishtar Gate

A porta di Ishtar amazes cù a scala è a bellezza di quelli chì i vìdenu oghje, in una età di tecnulugia accessibule. Hè difficiulmente imaginate quella bella chì sta creazione pare com'è quandu a custruzzione fù cumplittata.

A porta d'Ishtar fù custruita in Babilonia, in 575 aC, sottu u Rè Nabuccu u Risunianu è rapprisèntanu un vastu arcu di macchi sottu un esmalte blu brillanti. I mura di l'arcu sò imbruttati da animali sagri, draghi e toru, chì i babiloniu cunzidiravanu cumpagnie di i dii. Hè abbastanza per imaginà quarchi settimana di erichegghia in u desertu, induve a sguata frenu nantu à a superficia di aranciera, i rossi polvorienti di e città fete di petri di u listessu colore di sabbia, è si pò capisce chì culori di i grandi porti blu brillanti di a Deessa Ishtar in Babilonia in u mezu di u regnu di a seca versione.

Per mezu di a Porta d'Ishtar, passani magnifiche di sacri passati. "Pudete i dii si rallegunu quandu passanu questa strata", scrivi à Nabucodonosmu.

U Riffu di a Porta d'Ishtar

A grandezza di sta criazione architettonica hè micca cusì tanta cum'è in l'esamella. Per creà, i cumpunenti necessanu, chì solu ùn anu micca esse in Babilonia. Li sò stati purtati da i stati paesi, chì in questu tempu sò stati considerati perifatti di u mondu. A temperature necessaria per a fabricazione di l'esamillu deve esse custretta in u nivellu di almenu 900 ° C.

Per ottene un colore blu uniforme nantu à tutti i bistisciti, a quantità di tinta per ogni parte di l'esamale deve esse calculatu cù una alta precision. Dopu chì i bumbugliu eranu chjappi cu l'esamillu, eranu stati ammessi durante 12 ore à i temperaturi superiore 1000 ° C.

Oghje, una temperatura alta in u furna hè soporta da l'elettronica, è a quantità di tinta impurtata hè tutta da un equilibriu elettronicu. Cumu misurà a quantità di tinti è mantene a temperatura in i furnari per 500 anni aC. - Ùn hè cunnisciutu.

Reconstruction

I primi truvonu brianti cù l'esiliu blu brillanti. A trovi di Robert Koledeweya hè stata accidintali è era solu 10 anni dopu per riunisce fondi per scavi. Pudete vede a famosa edizzione architettonica in Pergamon Museum in Berlinu, induve a ricustruzzione di Ishtar Gate, creata in l'anni 1930, hè situata.

Fragmenti di a porta a ghjurnata sò in parechji musei in u mondu: in u Museu archeològicu di Istanbul, in u Louvre, in New York, chicago, in Boston, ci sò bas-relief di leoni, dracichi è toru, in Detroit, in u Museu di l'Arti, u bas-relief di a sizioni hè guardatu. Una copia di Ishtar Gate in Iraq hè situatu à l'intrata à u museu.