Palazzu Topkapi in Istanbul

Sè vo site per andà in Turchia, solu per i prudutti di e shopping , fate un pocu tempu per visità u Palazzu Topkapi, chì era questu u palazzu principali di l'Imperu Ottumanu è ùn hà micca perde u so grandeur. Dapoi u principiu, u palazzu hà avutu un altru nomu - Sarah-i-Jedide-i-Amire, ma dopu u nomu fù cambiatu. Topkapi in Russian si traduce com "cannon gate", questa hè a porta principal di u palazzu, cù i pistoli per a prutezzione. A più di i pistoli fù prupiattati ogni volta chì u Sultan spiccò a so residenza. Hè chjamatu ancu una "big house".

Situazione:

Ci hè un famusu Palazzu Topkapi induve u Bòsforu scorri à u mari di Marmara. Questu hè u Capu Sarayburnu. Distrittu di Sultanahmet. Stu complexu stupendenu si trova nantu à una cullina è per truvà, ùn hè micca travagliatu. Stu locu hè u centru stòricu di Istanbul è unu di i so pedichi.

Cunquistau, u Ottuman Sultan Mehmed, dopu a cunquista di Costantinopuli in a seconda mità di u XV sèculu, hà urdinatu di custruisce nantu à u situ di i ruvelli di u palazzu di l'imperadori bizantini - Palazzu Topkapi. È a prima volta hè esiste, hè stata a residenza di i ruled.

Harone di u Palazzu Topkapi

L'aremu di u Sultanu era urigginatu fora di u cumplessu. In ogni casu, unu di i cuncubbii di u Sultan Suleiman, hà sappiutu cunvinciri à muvimentu di l'harem à u palazzu di u palazzu. U so nome era Roxalan. In a vita di u harem, ubbiditonu e rigioni stretta. Ogni matina cù u principiu di a preghiera di a matina i concubine andonu in a banna. Allora si sò stati studiati musica, costru, reguli di cumpurtamentu, lingui è altre scienza utile, è ancu di l'arte per dà piacè à un omu (sultanu). Prestu ùn era prestu disponible per concubines. Quandu u sultanò hà sceltu una picciotta per a notte, Ghjesù u mandò un rigalu, è ghjenuvesi u presentava à ella à u matina, se vulete a notte. U corridoru chì a cuncubina andò in u lavu di u Sultanu hè chjamatu "Via D'Oro". A più chjave in u harem era cunsideratu à u Validale-Sultanu, a mamma di u Sultan. Hà a so dispusita quasi 40 camere è un gran numaru di servitori.

Durante u tempu più longu di a so esistenza, u Topkapi Palace hè stata completa. Malgradu i fieri purtati è terrequali, stu munimentu unicu di l'architettura è l'arte era arricchisci è si foddi. Ogni sultanu ci aghjunghjia. A principiu di u XXu seculu, quandu Turchia divintò una repubblica, u palazzu fù datu l'estatutu di un museu. Avà, pigghia i turisti, è assai di quellu chì era impussibile di vedà un semplice mortale, hè oghji dispunibile à u complexu museu. U prezzu di u bigliettu hè di circa 5 duni. Topkapi accetta i turisti da novi à a dumela à cinque à a sera à l'estiu è à quattru in l'inguernu. U ghjornu off is Tuesday.

A custruzione di u Palazzu Topkapi

U pianu di u Topkapi Palace hè peccatu. U cumplessu hè dispostu annantu à u principiu di i 4 metri, chì anu una durata di cinque chilometri. Sò circondati da un muru. In u primu patiu sò situate u serviziu di serviziu, è di utility rooms, in u sicondu - l'ufficiu è u tesoru. In u terzu, ci sò cambiuni interni è u harem di u Sultan. Mezquita Sofa, pavellioni, torra, vestitariu - situatu in u quartu pianu. U palazzu stissu stinnigatu pi setti centu milla di metri quadri. In i vechji ghjorni, circa cinque mil persone travagliavanu in u palazzu.

Palazzu Topkapi oghje

Questu hè un monumentu veramente magnificu, chì significheghja literatu respiramente u spiritu di quellu tempu. Hè difficiuli di aghjustà solu, ma circa 55 tunniddati d'oru è d'argentu sò usati per decorate l'interiors di u palazzu. Una maraviglia meravigliosa di pittura, ùn anu persa senza l'attinzioni di connoisseurs di a pintura. Inoltre, ci sò circa dotze mila pezzi di porcellana, cumprese exhibiti di porcellana bianca, chì ùn anu parechji analoghi in Auropa. Frà l'espurtazione sò i tempi di i sultani, fatti di e più vali di spezii di legnu è decoratu cù peddi prezzu, ivori, oru. Numerosa ornamenti di i maggiuranti è e so donne, senza esaguerazioni, sò l'opera di a joera. I Rumani è l'Habsburgi partianu più. In più di l'oru è di i diamanti, ci sò u staffu di Moiseyev, a spada di David, u brasru di Abraham, e reliie di Jean-Baptiste. U Palazzu Topkapi di i Sultanni hà parighjetti luxurii cù fontani è terrazze è assai più chì sò megliu per vede prima di a manu. Anchi turisti sofisticati stu maravigliu complexu cumpletu cù a grandezza è a decorazione. Ci sò assai esposi. È solu a so piccula parte, circa 65 mila còpies, sò dispunibili per visitatori.

Certamente, ora u Palermu Topkapi di Sultanu in Turchia hè una parte significativa di a storia, cultura, arti di stu paese. Hè un di i musei ricchi in u mondu.