I punti punichi di l'Australia

Cum'è sapete, l' Australia hè chjamata micca solu u paese, ma u cuntenenu tutale, chì si trova in l'Emisferu u Sud è hè lavatu da l'acque di l'oceanu Pacificu è Indianu. Cum'è qualsiasi cuntinenti, l' Australia hà e so punti estremi. Sè avete ricordendu u cuntenutu di a giugrafia in u culleghju, u chjamatu punti più occidentali, orientali, nordu è miridiunali di u cuntinente, isuli o paesi sò chjamati. Cusì, parlemu di i quattru punti estremi di u cuntinente Australia.

U puntu extremu di u Australia

Capu York hè situatu in u nordu di u cuntinente australianu, chì hè stata scopra da l'ultime. Hè stata chjamatu James Cook in u 1770 in onore di u duca di York. Questu puntu hè situatu nantu à a penisula di u Capu York, chì si stende à l'acqui di u mari Coral è Arafuri è hè famosa per parechji territori sviluppati. Se parlebbi nantu à e coordenées di u puntu estremu nordu di l'Australia, hè 10 mila latitude sud è 140 à lonzitudine est. Sicondu a divizzione amministrativa di a Unione australiana, Capu York riferisce à u territoriu di u Queensland. È solu 150 km da sta crescia miridiunali di u cuntinente hè l'isula di New Guinea.

U puntu extremu di u Australia

U puntu più meridionale di u cuntinenti hè South Point Point. Hè in u nordu di u Bassu Strettu, chì hè cunnisciutu di dividinu a terraferma cù l'isula di Tasmania. U capu hè una parte di a penisula Wilson-Promontoriu, è hè ancu cunzidiratu u puntu più di u centru miridiunali. In quantu à e coordenate, South Point si trova 39 ⁰ latitude sudu è 146 longu longitude. A cape amministrativa riferisce à u più chju di l'Australia - Victoria. A strada, sta crescita più meridionale hè spessu visitata da i turisti, postu chì sta zona di u territoriu appartine à a più antica d'Australia, u Parcu Naturale Wilson-Promontoriu.

U puntu extreme di u Australia

Se parlemu di u puntu cchiù strimu di l'Australia, allura hè pensatu di u Capic Steel Point. Hè situatu nantu à una penisula di Idel-Land è hè lavata da l'acque di u Oceanu Indianu. Tra l'ultimi punti di l'Australia, questu cape, stendu in un livellu di 200 m, hà u bancu steepest d'origine calcariu. Hè nutà chì i primi Europei chì anu vistutu u capu in u 1697, l'Olandese Willem Flaming u chjamatu "Capu Steep" in a so lingua nativa (Steyle Hock). In più, dopu, à l'iniziu di u XIX seculu, u navigatore francese Louis Freycinet rinuminò u pezzu di terra in u modu francese. In u 1822, Philip King hà tornatu u nome "Capu Steep", ma in English - Steep Point.

Geograficamente, u puntu extremu uccidintali di u cuntinimentu hè situatu à 26 ⁰ latitude di u latitudu sudu è à 113 ⁰ east longitude. In quantu a divizzione amministrativa di a Commonwealth d'Australia, Capu Steepe Point hè di u regione statale di l'Australia Occidentale di Gaskoyne. Hè interessante chì in u nostru tempu stu situ di terra hè visitatu da assai dilizii di pesca.

U puntu più stretta di l'Australia

À a costa orientale di u cuntinutu australianu, Capo Byron, u puntu più strettu di u orientu, s'arrizzi. Stu situ pittorescenu di a tarra, circundatu da l'acque di u Oceanu Indianu, fù chjamatu James Cook in u 1770 in onore di u Vice Almirante britannicu John Byron, chì hà realizatu un virtu mundiale in l'annata 1860. In quantu à a pusizioni geografica, u Capu Steepe Point hè situatu à a intersezzione di 28⁰ a latitudina di u sud è a longa di 153⁰ lonzitudine. Sicondu a divizzione amministrativa di a Unione Australiali, u puntu più strettu hè di u Statu di New South Wales.

U Capu Byron hè u centru turisticu di l'Australia, induve l'amatori di l'sport estremanu sfinanu. À u muvimentu, circundatu di paisaghji magnifichi è di bassa piazze, torri un bonu faro biancu - Byron Bay.