Diu Egecu

Residenti di l'Anticu Eggittu veneraru assai dei, perchè ci deificonu tuttu ciò chì toccu. Ogni sfera significativa di vita o oggettu hà avutu u so patronu. Siccome per l'animali antichi Eggiani eranu di grande impurtanza, tutti i diu di l'Egiziani anu una cunnessione cù elli. Prima di tuttu, hè statu spressu in a so apparizione. Ciò chì hè impurtante, nisun altru cultura hè stata a riunione harmoniosa di forze è animali supernaturali.

Panteonu di i Diu

Cum'ellu hè statu dichjaratu, a riligione, l'Eggulu anticu hè caraterizatu da u politeismu, chì hè u politeismu, ma, a pesar di questu, in generale, hè pussibule identificà diversi di i figuri più significati:

  1. Anubis hè u diu di morte . U più rapprisente un omu cun una chjesa di ghjustizia o un canu salvaticu Sab. A so cumpagnia principali hè di guidà l'ànima di i morti à l'oltre. U so babbu era Osiris, è a mamma di Nephthys, chì hà pigliatu per a so propiu Isis. U diu di a morte era u ghjudice di altre dii. Hè ellu chì in a vita di l'oltre hà pisatu a verità. Hè stesitatu: in una parte di e scalette ponce u core, è in un altru pene di a dea di a verità. À u tempu, tutti i so funziunalità andà à Osiris. Anubis hà fattu un rolu impurtante in u prucessu di cessione, cumu preparò i corpi per embassà. In sacrificiu à questu dirore, i colti bianchi è amarutti è purtati.
  2. Deu egizianu di a Terra Geb hà rignatu l'Egittu longu prima l'aparicio di i capiri mortali. Hè per quessa chì assai faraoni sò stati chjamati «eredi di Hebe». In i so rapprisentanti, l'Egiziani prupusìvanu per attentà cum'è l'indumentu veru di a Terra. U corpu di u diu era assai allungatu, chì s'assumiglia una pianura. I mani di Hebe èranu indicati per ellu: hè un simbulu di i piani è i ghjinochje sò chjinati è questu personifica a muntagna. Abbanduneghja u Diu di a terra era Nut, a so sughjera è a mòglia, chì incodiate u celu. Hegas era spostata in spessu sottu una vernice in a so manu, chì hè chjamata uas. À a so testa era un oca - u ghjerogulu di u diu. In u so chinaghju, a so barba hè attache, chì hè statu purtatu di tutti i faraoni.
  3. Seth hè u diu egizianu di u casu, a guerra è a distruzioni . Era ancu cunsideratu u patronu di u desertu. Seth avia parechje animali sagri: un porcu, un antilope, una ghjiraffa, ma u più impurtante era un culo. Ritruvaranu questu diesu cum'è un omu cù un corpu finu è a cima di un culo. À l'aspettu distinti di l'aspettu ponu esse attribuiti longa ore, mane rossa è u listessu color di l'ochju. In prima, Seth hè reverendu com'è di u difendatore di Ra. Rà menu ci sò imaghjini induve Seth hè rapprisintatu da un coccuradore, un hipopòtamo è una serpente.
  4. U diu egizianu di a fertilità Apis . Era l'animali più veneratu in l'Anticu Egittu. A so figurazione hè un toru negru, in quali eranu 29 signi, è eranu cunnisciuti solu da i sacrificadori. Quandu u Novu Apis nascì, un vacanze naziunale era tenutu. U toru era daveru un templeu sanu, induve ellu hà vicinu è a ghjente hà ellatu. Una volta l'annu, Apis hè struitu à l'aratu, è Faraone hà lavatu u primu sulellu nantu à questu. U campu di morte di u toru era imballatu è intarratu cù tutti l'onuri. Apis figurata cù l'ornamenti eleganti, è trà e corne un discu solidu di Ra.
  5. Ra u diu egizianu era u supremu regulu. Ci era parechje rapprisentazione di stu diu, chì si diffirìanu à l'ora di u ghjornu, l'era è ancu a residenza di l'Egiziani. A maiò parte era statu rapprisintatu cù u corpu di un omu è cù a testa di un falzone, chì era u so paese sagru. In i so mani teni u simbulu a ankh , chì indetta u rinnimentu eternu di u Diu Ra. Ogni ghjornu era in una barca per u Nilu divinutu, andendu di l'est à l'ouest, è in a sera, fù trasplantatu à un altru navi è ghjunghje ghjunghje à u infernu, induve hà avutu una battaglia cù entezze diversi.