Dichotomie e dualismu in filosufia è psiculugia

La scienza moderna hà centu cintinaria di ghjunghje per studià è classificà u mondu chì ci hà vicinu. Ci hè tecniche chì sò unichi per ogni sughjettu è cumpletu, scrivennu qualcunu cuncettu. Dichotomie hè un tali accentu globale.

Chì ci hè una dicotomia?

A dicotomia hè u principiu di a divisionu paru, chì cunsiste in u fattu chì ogni membru di u paru ùn anu micca funzioni cumuni cù l'altru. U termu uriggineghja da dui paroli grechi "in dui" è "division" è hè successivamente aplicatu in varii campi di cunniscenza. In matematica, linguistica è scienzi similari hè usata per sparte unità grandi in i chjuchi.

L'opara principale cusì:

  1. U cuncettu generalizatu di "culleghju" hè statu fattu.
  2. Un gruppu hè unificatu, unitu da u segnu di "unurari pupulari".
  3. Ci hè un gruppu in quale sta funzione ùn hè micca osservata - "micca excelente".
  4. I cume studienti pò esse divisu nantu à u principiu di "dedica tuttu u tempu à lezioni" è "ùn dedicate tutte e lezioni di tempu".
  5. "Not excellent" diventerà prima in "bè" è "micca bè".

È finu à chì u risultatu urientatu hè acquistatu. U sistema hè assai cumentu per creà ogni tipu di classificazioni, ma questu hè a so principali disadvantage. U secondu gruppu diventa troppu blurry. Cusì "ùn hè micca eccellenti", questu hè a troika è dvoechniki è horoshisty. Per accede à l'ultimu link, avè da passà per una quantità enorme d'opzioni.

Dichotomie in Psychology

Di tutti i sécuriennes di a psiculugia, l'applicazioni più attivu è fruttiva hè stata trovata in u principiu di dicotomia in socionics. Questa hè una tendenza chì hè ghjuvanò pocu ch'elli svilupparu nantu à a basa di a tipologia di Jung. U scientist discrivia quattru qualità basi:

Hà introdutu per ogni unu d'elli u valore d'una introverti, diretta in ellu stessu, l'applicazione. O extruvertitu, diretta direttamente. In questu sistema, l'adopru di una dicotomia difiere di u classicu. Per esempiu, u fattu chì l' intuizione hè micca pensatu, solu denota stu fattu, senza dà una caratteristica estimata. In a maiò parte di i casi, quandu a divizzione da u principiu di "ughjettu" è "micca un ughjettu" hè fatta, l'evaluazione hè presente, perchè senza volitru.

Dicotomia in Filusufìa

Comu in socionics, una dicotomia in a filusufìa hè un modu di dividendu un cuncettu generale in definizione contradictoria. Ma se in i scienzi siciliani i pensamentu dichotomu hè adupratu per a descrizzione è e dui versioni sò equivalenti, in a filusufia per a divisionu in dui pareti d'antagonisti sò identificati, da quale hè necessariu di sceglie una variante più significativa. In u XXu seculu, stu approcciu à u raghjunamentu filosoficu hè statu severamente criticatu. Certi pensatori anu signalatu chì a dicotomia di u pensamentu è l'opposizioni di i cuncetti "sughjetta" è "l'objettu" porta à una categorizazione excessiva di pensà.

Chì ci hè a dicotomia di u bè è u male?

Unu di i pariglii cunnisciuti in chì una dicotomia in a so forma purita si manifesta hè "bonu" è di "malumu". I principali quistione chì si sorgienu quandu u parechje:

  1. Chì ghjè bè / malu.
  2. Relatività di u bè è u male.
  3. Pudite esse unu senza l'altru.

Utilizendu una divisionu dichotomu è presentendu u bè cum'è "micca u male" o vice versa, i pensatori dichendu cusì chì una senza l'altru hè impussibile. Questu hè diventatu una scusa per u relativismu murale, quellu hè, a pusizione chì secondu chì, se a realizazione di u male hè inevitabbile, permettenu à serve u benefiziu di un certu gruppu. Dopu un principiu hè stata riferita, hà assuluta a rivuluzzii sanguinichi è sparghjera a guerra brutali.

In l'Asia, da a suluzione di a dicotomia di u bè è di u malu, dui filòsufi partianu di seguitu. Prince Siddartha Gautama (dopu Buddha) è u Cinese Lao Tzu. In u Buddhismu, l'idea di l'elezzioni di u mumentu per una bona e una attitudine negli è neutrali à tuttu ciò chì passa hè primariu. A percepzione sana di sta attitudina porta à l'illuminazione è surtite da a rota di samsara .

Lao Tzu hà criatu un accenti più razionalistu. Cridìa chì un averebbu consciente di creà cum'è parechji cose boni cum'è possibili ultimamente guveri à a multiplicazione di u male, postu chì senza u cuncettu u so antagonistà ùn anu micca appare. U Penseur urdinatu di micca per pricà à i estremi è esse guidata in l'atti sulu di a ragiuni. L'attestazione più faciule à cuntrastà u bonu è u malu hè megliu cume u sinjal di yin-yang (a dicotomia apparente di l'ànima in chì l'elementi attualmente si intruduce l'altri).

A dicussia di a vita è a morte

Un altru paru d'antagonistichi, cù quale l'omu hà longu cunsigliu, hè a vita è a morte. Quì tuttu hè viciversa. Se a frasa "benifizia hè tuttu chiddu chì ùn hè micca male" ùn hè micca sempre veru, hè cusì difficultu di discutiri cù l'affirmazioni "tuttu hè vivu chì ùn hè micca mortu". Allora u prublema principali di sta dicotomia hè a so inevitabbilità. Per allistà u scantu di l'inevitabilità di l'interruzzione di l'essence, a dicotomia di a vita è a morte in filusufìa è di religione divetta, perde a so irreversibilità. Per esempiu, per a filusufia cristiana, pare cusì: "per u corpu tuttu ciò chì hè micca vita hè morte, l'anima hè immortale".

Dichotomie è Dualismu

Dualismu hè cum'è una dicotomia, un metudu di dividir l'entier in dui parti. Ma in questu casu l'elementi ponu esse interconnettati, micca antaggistichi, è micca affettivu di l'altri. In questu dualismu hè simile à i socionics di dicotomia, chì i psiculopi sò equivalenti è equivalenti. A dicotomia classica approximate dualismu eticu - un sistema chì dividite bè à tuttu u fondu di u bonu è u malu.

Dicotomia è tricotomia

Tricotomie - un metudu simili à u metu di dichotomia di dividisce u tutale in parte. A principalità diffarenza tra i sistemi hè chì a divizia triplicata permette a interconneczione di queste elementi trà l'elli. L'ughjettu più famosu di a divisionu tricotipu hè u cuncettu di Diu in u Cristianu, rapprisintatu da trè esse da a Santissima Trinità.