Chì hè l'Hanukkah di i Ghjudei?

Hanukkah hè un vacanze tradurre in Ghjuda, chì si celebrà in 8 ghjorni da 25 Kislev (nuvembre-dicembre). Eccu una festa di candele, chì rendi u tributu à u ghjornu di liberazione di u Tempiu di Ghjerusalemme, a so santificazione è a purificazione.

Storia di Chanukah

Per capisce ciò chì a festa ghjucana di Chanukah signifique, puderebbe sceglie a storia chì si trova a so furmazione. Dopu a rimessa di Alexandre, u Granni, u regnu di Ghjuda passà in e mani di l'Egiziani, è in seguita di i grechi, è in u regnu di u primu, a pratica di non ingerimentu in a vita religiosa di u Ghjudeu seguitava da u grecu, i tentazioni eranu fieri per infuriate è impone i so tradizioni. Prestu, u ghjuddismu era statu pruibitu cumpletu, a lettura di a Toru è a vita sottu a lege judai anu statu brutalmenti puniti da l'autri capi, in ogni locu solu l'idoli grechi anu stati stabiliti. U pocu tempu u Templo di Ghjerusalemme fù captu. Tali locu ùn pudia micca durà longu, u movimentu di u populu ribellu era furmatu, sottu u dirigenti di Jehuya Maccabee. Da u mese à u mesu, un esercitu di e persone chjuche è senza novu, rinfriscenu i picculi gruppi di suldati grechi, lentamente resumannu i so tarri. Arrivatu à u Templo Montu, i ribelli scurdaru l'ìduli grechi è litallu l'oliu per a lampara, chì, anche u so numeru pianu, cuminciò à ottu ghjorni. Dopu questu, Hanukkah si celebrà per ottu ghjorni, lampendu vela cum'è ogni ghjornu.

Celebrazione Chanukah

Chì hè Hanukkah da i Ghjudei, avemu digià fattu cumprà, cusì avà avemu passatu à e tradizione di celebrazione. Comu dissi prima, tutta a Chanukah entera, i Ghjudei anu chjughjenu candele: u primu ghjornu, una candela hè illuminata, in a seconda - duie, in a tercera - trè è cusì. In u tutale durante a vacanze 44 chjamati sò addupirati, cunziddiutu unu di quale u focu vene u focu. Hè necessariu di fà questu sempre lettu benedizzioni spiciali in un certu tempu: prima di u sole o dopu à u scuru.

I tradizioni di Hanukkah ùn impone l'esistenza di vacanze durante a festa, solu i zitelli dipendenu di a scola, ma Hanukkah hè chjamatu "festa di i zitelli", micca solu per questu, perchè tutti i oti ghjorni, i genitori devenu i so figlioli soldi è ghjucate. Duranti l'epuca di Jannucci, i zitelli ghjucatori di ghjucà cù un puntu speciale cù una inscription incisa "Un miraculu hè grande quì." Trà i platti tradiziunali di Jkannaka, i più notori sò patata pancakes fatti di tuberi, ova, matzu è spices.