U vulcano di u mondu

U vulcano Questa parolla incanta è scantificà à u stessu tempu. E persone sò sempre stati attraversati quarchi bellissima è periculosa, perchè a bellezza, accumpagnata da u risicu, hè diventata ancu attraente, ma à u listessu tempu una ricurdà a storia di a cità di Pompeii. I volcani ùn anu purtatu devastazioni accussì terribili chì sò sempre guardatu in e pagine di a nostra storia per un pezzu tantu, postu chì, grazia à i scientifichi chì si pò dì chì muntane hè un vulcano è chì ùn hè micca, e persone si firmonu à u pede di a muntagna riesfà. Ma, però, i vulcani cuntinuanu à esistiu, è da entre in hibernazione, è esce da u sonnu à inizià una vita attiva. Fighjine chì i vulcani sò i più grandi di u mondu.

I 10 vulcani più grossi in u mondu

  1. Vulcanu Yellowstone. Stu vulcano si trova in u Parcu Naziunale di Yellowstone in i Stati Uniti. Yellowstone ponu esse chjamatu u vulcano di u mondu, è ancu u vulcano di più in u mondu. L'altezza di u vulcanu hè di 3,142 metri sopra u nivellu di u mari, è l'area di u vulcano hè 4000 km². L'aria di stu vulcanu hè vinti volte più grossa ca u grandu di Washington, a capitale di i Stati Uniti d'America. Stu vulcano hè ancora in dormente, ancu da u principiu di u XXI seculu, hà cuminciatu à fighjà sinistra di attività. Sicondu i scientisti, stu vulcanu si sviluppau circa ogni 600 mila anni, è siccomu l'ultima eruzione hà trasmessu di circa 640 mila anni.
  2. U vulcanu Vesuviu. Questu hè u vulcanu massimu attivu di Eurasia in questu mumentu. È ancu hè u più grande vulcano in Europe. Hè situatu quarchi chilometri da a cità italiana di Napoli . A so alte hè 1281 metri. Avà, u Vesuvius hè u solu l'attu vulcanica in Europa, è in più hè cunsideratu unu di i vulcani più perikillati. A scienza sò cunuscenza di più di ottanta di e so eruzzioni, una di quale fù distrutta da a famosa Pompei .
  3. Vulcanu Popocatepetl. Stu vulcano hè ancu attivu. Hè situatu à a parti meridionale di u Messicu. L'altezza di Popokateptl hè di 5452 metri. Ntô passatu mezzo centu, a so attività era assai chjucu, è in generale, a storia sapi trenta i sei grande eruzzioni di stu vulcanu. Popocatepetl pò esse chjamatu u vulcanu attivu più grande di u mumentu.
  4. U vulcano di Sakurajima. U vulcano activo, situatu in Giappone. Quandu era in l'isula, ma duranti una di e eruzione un grande quantità di lava hà cunnettu à u cuntinente. L'altezza di u vulcano hè 1118 metri sopra u nivellu di u mari. À u mumentu, u Sąvatrami hè visitatu da parechji turisti annu, anche u fattu chì u vulcanu hè quasi sempri in attività - u fume estalla da a bocca, è quaghji dinò parechje alcune eruzzioni.
  5. U vulcano Galeras. Stu vulcano si trova in Culumbia. L'alte di Galera hè di 4267 metri sopra u nivellu di u mari. L'attività di stu vulcanu fù missu in u 2006, à u stessu tempu i persone era evacuatu da i cumunni più vicinu. In u 2010, più persone era evacuatu, cum'è u vulcano persenta a so attività attiva. Ancu per u passatu parechji mila anni Galeri, si eru chjappu, hè summamente insignificante.
  6. U vulcanu Merapi. U currentu vulcano indonesianu, situatu in Java. L'altezza sopra u nivellu di u mari hè 2914 metri. Stu vulcano hè casi sempre attivu. E rupti eruzione sò parechje volte à l'annu, è parechji maiori sò una volta di quattru anni. Merapi hà pigliatu assai vita, ma in una di i so eruzione più grande, ancu hà cambiatu u paisaghju di u circondu.
  7. U vulcano di Nyiragongo. Stu vulcano hè in Africa, in a muntagna di Virunga. À u mumentu, hè più in u moddu di u sonu, anchi una attività insignificanti hè sempre osservata. L'eruzione più terribiliu di stu vulcanu hè statu registratu in u 1977. In generale, stu vulcano hè interessanti perchè a so lava hè assai liquidu per a so cumpusizioni, per quessa, à l'eruzzioni, a so rapidità pò ancu alcuni centu chilometri per ora.
  8. Vulcano, Ulawun. U vulcano si trova nantu à l'isula di Nova Guinee è à u mumentu hè un vulcano activo. L'altitudine hè 2334 metri sopra u nivellu di u mari. Stu vulcanu si fa eranu abbastanza spessu. Quandu stu vulcano era situatu sottu à l'acqua, è nantu à a superficia era solu in u 1878.
  9. U vulcano di Taal. Stu vulcano activu hè in Filippini, in l'isula di Luzon. Taal ponu deveie notte perchè hè u più chjucu di tutti i vulcani oghji inoccupati in u mondu, è ci hè un lavu in u Cratera Taal. Ogni annu Taal visita parechji turisti da tutta u mondu.
  10. U vulcano Mauna Loa. Mauna Loa hè un vulcano activo in Hawaii, USA. L'altezza di stu vulcanu hè 4169 sopra u nivellu di u mari. Stu vulcano pò esse cunsideratu u più altu vulcano di a terra, se vi cuntendu a so parti sottuportu, quale l'altura di 4.500 metri. L'ultima volta, questu vulcanu si eranu in u 1950.