U travagliu di primavera in u giardinu

A primavera hè u tempu di u despertu di a natura è à u listessu tempu u principiu di u prublemu di u giardinariu, dopu à tuttu hè necessariu preparà tuttu pè u piantaggiu viulente. Fighjate à quale pudete pona in u giardinu in a primavera, chì abballava a terra chì pensa à pona i culturi posteriori.

U principiu di staghjoni

Truverete chì pudete esse cuminciatu di cultivà ogni genaru di verdura, ravanelli, cipolle , agliu in primavera, pudete per a temperatura di l'aria. Se in u ghjornu stessu a temperatura hè guardata finu à 5-10 gradi cù a marca plus, è à a notte ùn sia più bassa di -5, affirmate chì hè pussibule smin in a terra aperta di a cultura dada. In ogni casu ùn ponu imbulighjate in a so mansa prima, perchè se a temperatura cadere oghje sottu u cero, u probabili ùn sera micca spine. Dopu chì u spicca in u sole di primavera hè più forte (minimu +10 da a sera in u circondu à ziu à a notte), hè pussibule di travaglià carotta, pruggi, lettuce. Ma questu hè solu una goccia in u mari, u travagliu di primavera à u jardinu solu sta sola sti culturi sò micca limitati. U territoriu restante per una bona racolata in u futuru si deve esse fugliatu, avemu da parlà annantu à questu tardu.

Preparazione di terra

A preparazione per a piantazione futura di u giardinu in a primavera duvite cumincià cù a fecundazione di a tarra. I particulari stanu questu questu tempu per esse u più favurevule per l'appiegazione à u fertilizzanti organici è minerali o di e so misure. Da l'organichi, u migliori di a fertilità hè affettiva di u compostu. Hè da esse preparatu in anticipu, è sparnucciati à u giardinu nantu à un mesi prima di l'excavazioni è di u sembra di i culturi. L'addevu minerale per u giardinu in a primavera ùn sò micca menu impurtanti, ma elli deve esse pigliatu cun cura. Hè necessariu di sapè l'esattamente a dosa è aderiscenu i normi stabiliti. A attenzione particulare devenu esse pagatu à u fertilizante di fosforu è di nitrogenu, anu purtatu indispittìvi immediatamente di cavallu l'ortu. In questu casu, a maiò parte di e sustanzi necessarisi per u sviluppu normale di e piante sò stati situati à una prufundità chì hè accessibile per e so radiche. Per cavallu un giardinu deve esse tali chì i granuli di fertilizzante eranu in terra à una prufundità circa 20 centimetri.

A primavera hè un tempu di prublemi pà agricultori è camandine agricultori. Ùn deve esse misste in ogni casu, perchè a cugliera puntata di certi prudutti è e fertilizzanti appiicati à u tarrenu se direttament definisce u prucessu obtituutu.