Monument clip


Ogni ghjornu cun u suminatu di l'uffiziu, per esempiu, un clip, nimu ci pensa à u fattu chì questu sughjettu ponu avè a so storia.

In una tranquilla è pacifica di l'area di l' Oslo, ci hè un munumentu à un clip. Questa hè una struttura originale, quale l'altura hè 3,5 m. U creatore di u munumentu hè Yar Eris Paulson.

Perchè un pezzu di carta?

U clip hè stata inventata da un novu norvegese, Johan Waaler. Hà ricivutu una patente per un cinematograficu in Germania è i Stati Uniti in u 1901. Parechje in u mondu crede chì u so autori hè Samuel Fei, l'altri - quellu di William Milldruk, ma Norvegianu hanu honore u so cumpagnu. U monumentu à u clip hè stata fatta in u so onore in u 1989. Un segnu di festa era stampatu in unori di Waaler.

Simbulu di resistenza

U munumentu di un clip in Norvegiu face a so apitzadura ùn solu per u fattu chì hè stata inventata quì. U clip era ancu famosu in a Second World War.

Doppu l'invasioni di Norvegia, i tedeschi anu tentatu di privà i Norvegiani di a so cultura è sustituisciute i so ideali. I maestri norveddi anu ordenatu d'unisce à u partitu nazi è includenu l'insignamentu nazi in i so lezioni. A ghjesgia hà avutu una ordine per insignà l'obedientzia di i parishioneri à u capu è u statu.

In protesta à u vaghjimu di u 1940, i studienti di l'Università di Oslo cuminciaru à attaccà documentheghji à u collu di e colli. Era a so manera di prutistà contr'à a prisenza di i tedeschi in u so paese è espresanu a so unità è l'orgogliu naziunale in a face di l'occupazione. Di i clips, parechji buttone hè stati fatti, per esempiu, braccialetti. Era assai simbulica è amparò chì i Norvegiani sò cunnessi cù l'altri in cundizioni di l'adversità.

Cumu ghjunghje?

Ci hè un cronchju famoso cunclamatu in a perifrie di Oslo in a direzzione di Drammen . Hè più còmicu per ghjunghje in caru o taxi, dirigenu versu i perifiziali di l'ouest.

In u blocu di u mumentu memorialu ci hè un bus stop "Jongsasveien", da quale u numeru 211, 240, 245, 270, N130, N250 cuntene.