U Museu Zorn


In a suvedese di Mura hè un museu dedicatu à u pittore è scultore nazionale Anders Zorn (Zornsamlingarna o Museo Zorn). Hè un cumplessu di edifici nantu à u lavu Siljan , induve i visitanti si ponnu acquaintu da u travagliu di u famusu maestru.

Infurmazioni ghjugna

U museu di a casa Zorn presenta un grande numaru d'articuli artisti è opere d'arti chì anu riaccadutu da u pittore in tutta a so vita. Anders hà viaghjatu assai in parechji paesi, induve acquistenu exhibiti unichi per a so cullezzione. Eranu:

In u 1886, l'autoru hà acquistatu un lagnu di terra in u centru di a cità, dopu chì traspuso l'antica casa di i so antenati à questu locu (esiste oghje). U bastimentu hè stata allargata è attaccatu à ellu novu postu, a custruzzione di quale era guidata da Anders. Eccu era un travagliu d'arte chì induve u pittore.

Zorn hà assai interesse di fà i visitori à u museu cù l'articuli populari è l'arti di diverse pòpuli di u mondu. Hà ippruvatu di custruisce un magazinu spaziu per i so exhibiti, ma stu sònniu hè stata fattu da a so mamma Emma dopu a morte di Anders in u 1920.

Descrizzione di u museu

A vedova in l'urganizazione di u museu hè assistitu da a scientificaria Gerda Boethius, chì era u curatoru di a cullezzione. U museu Zorn era custruitu in u 1939. U culleghju originale fù custruitu in u stilu classicu, in 1982, si aghjunghjenu a scala.

Dopu à 14 anni, i travagliadori eranu altre edifiziu, perpendicularu à u principalu. In a nova sala ci era un studiu è una biblioteca. In ghjiru à u ghjardinu era un grandi giardinu, decoratu cù l'articuli sculturi Anders è i cammisini di fiori originali.

U Museo Zorn also includes such buildings:

Zorn supplitava a so esposizione cù i so artifacti fatti. Influìu l'Impressionismu in un modu virtuosic è liberu, per quale ellu riceve premiu. L'ultimi si pò vede ancu in u museu. Per esempiu, una medaglia d 'ore (in 23 carati), scuccionatu in u 1920, mireta attenzioni. Hè un diametru di 11,5 cm, pesa 1.33 kg.

Anders era unu di i primi fost i figuri suecchi à pagà à i travagli di maestri lucali. I prudutti di i campagnoli suecchi occupanu un locu d'onore à u Museu di Zorn. Eccu avete vede l'opari di artisti artisti chì Karl Larsson, Bruno Lilfors, etc.

Funzioni di visita

U 150 anni anniversariu di u nàscita di Anders in u so museu abbinni una grande exhibe, chì hè chjamata "capulatta di Zorn". Questu hè a più grande recopilata prisentata à u publicu nantu à i past 15 anni.

Tutti i misi circa 15 mila ghjente visitate u marcatu . U museu Zorn hè apertu ghjornu da 11:45 à 16:00.

Cumu ghjunghje?

Da Stoccolma à a cità di Mura, pudete piglià u trenu (direzzione SJ Inter Cit) è, cù caru nantu à a strada 69 è 70, o mosche in avione. A distanza hè di circa 300 km. Da u centru di u paese à u museu Zorn, andarete à e strade di Hantverkaregatan, Vasagatan e Millåkersgatan. U viaghju dura à 10 minuti.