U metu Tibetanu di crià i zitelli

Per esse educatu una persona, ogni ghjente pensante eletta u so metu. Qualchidunu preferanu "indulge" u zitellu in tutti, l'altri - à u cuntrariu si sceglianu "jittàvini mittens". Ciò chì hè bè è quale a crescita famigliale duverà grandi recompense - u tempu contaraghju. Oghje, vi parlarà di u metu Tibeticu di crià i zitelli. Per noi, i europei, i paisaghji di l'Urienti pareanu esse quarchi cosa misteriosi è seduzente, è i pòpuli orientali sò sempre assuciati cù a restrizzione è a saviezza. In Tibet, induve a basa di a religione hè u Buddhismu, a criatura di i zitelli hè assai distinta da quiddi chì avemu l'usu.

A basa di l'educazione Tibetana di i zitelli hè a inacceptabilité di humillazione è di castigliu corpu. Infatti, l'unica ragiunata chì l'adulti spetta di i zitelli hè chì i zitelli ùn ponu micca datu una rendizione. U mudellu Tibeticu di crià i zitelli sparti u pezzu tutale di a zitella è l'adultu in "piani di cinque anni".

U primu pianu di cinquennale: da u nascitu à cinque

Cù l'avventu di u zitellu, u zitellu entra in un conte di fata. L'Approach in education à 5 anni pò esse paragunatu cù a criazione di i zitelli in Giappone . I figlioli sò permessi di fà tuttu: nimu ùn abusa per ogni cosa, puniscenu micca, nunda ùn hè pruibitu à i zitelli. Sicondu l'educazione Tibetana in questu piriu, i figlioli anu interessu in a vita è a curiosità. U zitellu ùn hè ancu capaci di custruisce longu catene lòggica è capisce ciò chì pò esse a conseghjenza di questu o questu attu. Per esempiu, un figliu sottu 5 anni ùn anu micca capace di capisce chì avete da guadagnà u soldi per cumprà una cosa. Sì u zitellu vole per fà rischiari o si pò esse inappropriaturemente, hè cunsigliatu per distraeranu, o fate un scantu straziu, perchè chì u zitellu s'adduna chì hè periculoso.

Segundo Pianu di cinque quinte: da 5 à 10 anni

Dopu avè cilibratu u quintu anniversariu, u zitellu da un conte di fata si move in ligna à a slaveria. Hè statu duranti stu pirìudu chì a cultura tibetana hà cunsigliata per trattà u zitellu com'è "servitore", affissante e cumpitenzi per ellu è esigene u cummentamentu incondizieali. À questa età, i zitelli svilupparu rapidamente e so capacità intellettuale è u pensamentu, perch'elli deve esse carricati quantu pussibule. Hè bè à impegnà i zitelli à musica, ballu, disegnu, per involutà in u travagliu fisicu à a casa, per dumandà à furnisce l'assistenza possibile à i genitori in l'esercitu di l'attività di ghjornu. A so cumpagnia di stu piriodu hè di insignà à u zitellu per capiscenu l'altri, per prevene a reazione di a ghjente à i so azzioni è di chjamà una attitudine positiva versu un sè stessu. Hè possibbili di puniri un zitellu, ma micca fisicamenti, per "lisp" è per cunfrontu di pietà hè pruibitu categuricu per ùn sviluppà l'infantilismu.

Terzu Pianu di cinque pianu: 10 à 15 anni

Quandu un zitellu atine à 10 anni di età, hè bisognu di cumincià à cumunicà cun ellu "in un peu indivìdu", vale à cunsultà più nantu à ogni prublema, discussione nessuna azzioni, azzioni. Se vulete imponisce a vostra idee nantu à un adulescente, avete da fà per u metudu di "guanti di velvete": cunsiglii, cunsiglii, ma senza impusizione. Duranti stu piriodu, l'indipendenza è l'indipendenza di u pensamentu sò sviluppati rapidamente. Se ùn avete micca piacemu qualcosa di u cumpurtamentu o l'azzioni di u zitellu, pruvate a puntà questu indiretti, evitendu pruibbe. Ùn vi circate di patroniser u zitellu. Perchè pò fà cumportanu à u fattu chì serà ancu dipenditu à u so ambientu (micca sempre boni) in u futuru.

L'ultimu periudu: da 15 anni

Sicondu a vista tibetana di a criazione di i zitelli dopu à 15 anni di i zitelli, hè tardu pè educà, è i genitori puderanu sappi micca i frutti di i so sforzi è i travagli. I sapi tibetanu dicenu chì, si ùn avete micca rispettatu un zitellu dopu à 15 anni, ellu lasciarà e so parenti per sempre in a prima opportunità.

Forsi stu metudu di educazione ùn pò micca esse appiicatu à a nostra mentalità, ma ci hè ancu una bona parte di a verità in questu.