U crastu di Kaali


In l'isula estensiva di Kaali ci hè un abituitu naturali inusual chì attrae turistere di tutte e mondu. Stu campu, chì adorneghja un pittorescenu lagune furmatu in unu di i cràters, da quì à quattru millenarii anni da un grandito meteorite. L'antichi "cicati" in u paisaghju da a glacia divina celosa sò cuparti di legends misteriosi. Ùn attrae micca solu l'amatori di i posti geològii, ma ancu i viaghji senzeli chì anu sapè a bellezza è a versatilità di e terri estonii.

Storia di l'urìggini di u Lacu Kaali

Ci era parechje legends in l'isula di Saaremaa prima, è ancu parechji prupizzioni scentifichi fùbbenu prisendu nantu à l'urìggini di u spaziu pocu di Kaali.

U scientificariu Reynvald hà avutu una ipotesi carst, affirmannu chì u Lacu Kaali ùn hè nunda, ma un pezzu di terra chì cascà sottu à l'influenza di l'erosione di roccia da fiuma sottuposti. Ma quandu hè vinutu à u lavu in parte di una spidizioni per drillà a terra in questu locu per a circà di i diposti di salate, l'opinione di u geniu di l'ingenieru hà cambiatu. Unusual era a forma di u lavu è ùn hè improbabile chì l'acqua urdinaria pudaria lavà i loca monolichi di dolomiti è calcariu. Allora, in u 1927, Reinwald prupostu di propositu à u mondu inserit una nova versione di l'urìgine di u reservoir in Kaali, assuciatu à a cascata di u meteoritu à a Terra. A dichjarazione di u scientistu resta chì ùn anu persa, ma Reinvald hè statu simpriciatatu di l'idea di pruvà la so teoria cecena, è ellu successione in u 1937. Dighjà, quasi scempu, u scientistu decide di vultà à u lavu, è, finaraghju, a sfurt l'hà bricatu. Cunchicà u tarrenu da u fondu di i critichi petri, Reinwald trova evidenza di a so ipistesi - petri pezzi di metalli chì cuntenenu 8,3% nickel. L'analisi di i particeddi ùn anu micca dubbitu: sò sparisci di un meteorite.

Dopu una studiu minzione di i cràculi di u Kaali, hè stata stabilita chì si formanu di 2,5 à 7,5 anni fà è ponanu tracci di un grandito meteorite chì, prima di arrivà à a Terra, split in 9 parte è chjude à l'isula di Saaremaa cù una piacè fiery.

Funzioni di i cràculi di Kaali

I scientisti anu pruvatu à riacculturate l'avvenimenti di parechji seculi è a stampa anch'ella era bella. U presumibbilmente, u pesu di u meteoritu chì arribava in Kaali era di circa 20 tunnellati. Si trasfirìu a una velocità di 20 km / s è split à una distanza di 10 km à u pianu.

L'onda di sparsu pruduciutu da a colisca era più putente chì l'quì chì hà pruvucatu u bumbardamentu in Hiroshima. A bola di focu immediatamente incinera tuttu a vita chì era in un raiu di 6 km.

I fragenze più grande di u meteorite sò stati abbandunati da 9 cràteri:

Cosa da fà in u Lake Kaali?

Crateri di Kaali sò vede privati ​​chì sò rarissimi. Hè ricunnisciute cum'è a formazione di meteorite più efficau in tutta l'Europa, è in u mondu trà i crateri relativamente ghjovani, u Lacu Kaali hè u ochimu postu. Cusì, per visità stu locu hè sicuru.

Particularmente bella nantu à u campu di Crest nel Kaali in lugliu è agostu. In ghjiru à a natura pittoresca di fiori, è l'acqua di u lavu accéder un increible jade sombra.

Hè assai vicinu à u portale di Kaali. Quì pudete ancu più per passà l'istoria spaziale visitannu u museu di meteorite, è ancu per cumprà rigali memoriali à amichi è parenti in una buttrega di ricordi.

Se vulete stà in questu postu più longu, pudete stà in ghjorni in a casa di guest house. In u territoriu di a spluta hè ancu una taverna chì sirve a cucina nacional deliciosa è a birra fatta. À u museu ùn hè parking gratuitu.

Cumu ghjunghje?

Da u cuntinente, pudete ghjunghje à l'isula di Saaremaa per aria, bus o auto. Nant'à u canali viate.

Se viaghjate in caru, dopu a sera da u ferry, seguite a strada d'autostrada No.10. U vostru locu hè Kuressaare , ma ùn avete micca bisognu à fà. Avete apagghje u stradale vicinu à 30 km prima di Kuressaare. Segnu appacimente i signori, sò stallati per a Kaali per ùn esse di malu.