Ripùdine di tuja per esceculi in u vaghjimu

Thuya hè una pianta perenne (arbre o arbusto) chì appartene à a famiglia di cipresi. Hè una terra nativa di l'Asia Orientale. In i nostri latitudini l'arbre hà amatu seguita in a popularità per a corona grossa è densosa, chì pò esse facilmente cuddati. Cusì, pò esse furnitu di ogni forma: piràmide o spirali, esferii o colonnalli. Tui hè utilizzatu bè in u disignu di u paisaghju.

Tuya hè una pianta cun probitiva senza pretensione, cura di ùn hè micca cumplessu. Pudete crescenu in ogni terra, ma hè più adattatu per i piazzi chì sò prutati da i venti.

Ci hè solu cinque spezie di thuya, ma per a crescita, i thujas sò generalmente utilizati in a rigioni ghjacciata uccidintali. Propagatu da i chjormi è di e taglicini. I vegetali cresciuti da e sementi sò più forti, ma u prucessu di cultivatu hè assai longu è labore. Per quessa, a maiò parte spusendu u thuya riproduce in a seconda manera. Scupremu cusì cumu si pò prupagari cu tracci di thuja.

Criditatu Thuja Scicli

Se vulete cultivà un prettile carrughju di Tui, hè megliu espansà a pianta cù cuttings: quandu tutti i specimelli ricevenu e listessi caratteristiche.

Autunno hè u megliu tempu per a ripruduzzione di tuja per esurtazione, postu chì in a primavera è l'estiu, e cuttings secarge rapidamente prima ch'elli avianu avutu u tempu di stabiliscerà. U locu ottimali per a ripruzione di a pianta hè l'inguernu. Hè megliu di ripiglià i lignificazione di rimette di dui tri-anni, o u zuccadoru più forte u ghjucatu incù un talianu chjamatu - un pezzu di legnu vechju. Per piglià quellu scappatu, avete esse tagliatu u fucili bracciale o tagliate in un modu cusì speziale.

L'umidità deve esse à u 70%, è l'illuminazione - abbastanza. Per quessa, in l'invernamentu avete bisognu di installà un umidificatori di l'aire, è fate u cussu d'una trasparente a film.

Da u fondu di e taglicini chjude e so aghjunte. Allora andavanu à pusà in acqua per duie ore. U tarrenu in l'internaziunale duveranu cumprendi di una mistura di ciumi di fiume, torba e turf. In forma preliminarja, u substratu deve esse disinfettatu cù una solu suluzione di potassiu.

Quandu u meditatu in u vaghjimu, i scontri di Thuja sò sottumessi in a terra per circa 2-3 cm. Avete a cura chì l'aghjunti ùn tocchi in terra per evitarià a so decadenza. Per accelerà u radicali di u piuvale, i cuttings pò esse humedeviatu cù e raghji.

L'urtulanu cun tagliu ùn deve esse bèzzatu regularmente. Ma invece di a irrigazione hè megliu aduprà spray di e piante. Cumu stu metudu, l'aria serà adupratu, è ùn ci sarà micca acqua di l'acqua.

Un indicazione chì i vostri cuttings sò rializati bè da l'azzione sò l'apparenza di ghjuvani ghjunti nantu à elli. Avà hè bisognu di rializà l'aghjurnamentu graduali di e piante. Dopu à a piantazione di e piantini di tuya in a pianta aperta, anu da esse riversatu è fertilizatu.

Invernu, per pruteggiri i pianti ghjovani da a glaciali, anu devenu coperto cù rami spruce, foglie, serratura o altre materiale chì cubanu.

Comu pudete a vede, hè abbastanza sèmplice per raghurtà a thuja cù cuttings in u vaghjimu. Allora da una pica pianta, pudete cultivà un veru carino di bella tui.